måndag 25 oktober 2010

Träningsvärk

Ont i hela kroppen idag efter mina två dagars träning. Får alltid massor med träningsverk i benen och rumpan även när jag tränar mer regelbundet. Men nu är det verkligen så att jag går som en gubbe. Hur lång tid tar det innan man slipper denna typ av träningsverk? Jag menar alltså hur pass vältränad man måste vara för att slippa den?

Passet igår - Bröst, rygg och mage

Low Row - 45 kg, 3 set 8 reps
Chest Press - 35 kg, 3 set 8 reps
Vertical tractions - 35 kg, 3 set 8 reps
Chest fly - 25 kg, 3 set 8 reps
Back fly - 20 kg, 3 set 8 reps

Ab crunch - 35 kg, 3 set 8 reps
Lutande situps 3x10
Midjeböjare 3x10
Sidoplanka 3 set
Bollindrag 3 set 10 reps

Crosstrainer 15 min

Snart blir jag starkare!

3 kommentarer:

  1. I know that feeling. Det brukar minska när kroppen blir lite vanare vid schemat och när du också blir starkare. jag får alltid träningsvärk, men sån där "gubbträningsvärk", får jag när jag gjort uppehåll som när man varit sjuk eller så. Då kan det sitta i upp till fyra dagar som extremast. Jag tycker det hjälper lite med stretchning, för jag känner mig inte lika stel då. Annars är värme bra, sitta på en värmedyna eller ta ett varmt bad. :)

    SvaraRadera
  2. Å jag kommer ganska snart kunna ta varma bad (ska flytta till en annan lgh med badkar!)! Ska köpa massa La Mers badsalt med dofter som jag brukade göra innan när jag hade badkar vilket var riktigt längesen!

    Skönt att veta från någon "van" att det blir bättre med träningsvärken! :)

    SvaraRadera
  3. Gott å se att du har kommit igång ordentligt :-) Träning kl.04.30 är sjukt, riktigt sjukt. Det enda jag vill göra på morgonen är dö oavsett om det kl.07 eller kl.05. BRA JOBBAT!
    Vad gäller träningsvärk kan jag säga att jag har träningsvärk efter varenda pass. Blir lite besviken om jag inte får det ;-) Men som ovanstående talare sa, en sån där "gubbträningsvärk", får jag när jag gjort uppehåll som när man varit sjuk eller så.
    Kör hårt nu :-)

    SvaraRadera