fredag 29 oktober 2010

Längtar efter förändringen!

Idag känns det lite tungt och jag tycker lite, bara liiite synd om mig själv. Vågen visar samma siffra som den gjort de senaste veckorna. Ingen förändring där alls så jag orkar inte ens skriva ner det under "resultat" här. Ändå känner jag att jag kämpar så mycket jag bara kan. Försöker göra allting rätt, tänka rätt, ha rätt inställning, vara medveten om att det tar tid etc men vissa dagar är bara hårdare. Och så har man några smala människor i sin närhet som ALDRIG tränat i hela sitt liv och som verkar kunna äta hur de vill. Jag vet att de kanske är feta där under men det spelar inte så stor roll eftersom de ändå ger ett smalare intryck än man själv gör.

Känner att folk säkert tror att jag fuskar, folk som vet att jag försöker gå ner alltså. Som ser hur nyttigt jag äter när de är med men aldrig ser någon förändring på mig. De tror säkert att jag käkar godis på helgerna och har ätardagar vilket jag bestämt mig för att inte göra/ha. Jag vet innerst innte att de antagligen nog inte bryr sig och inte tänker på hur jag ser ut över huvud taget inte någon längre stund i alla fall. Men jag bara drömmer om de där kommentarerna om hur smal man blivit och vilken skillnad det är. När det verkligen syns! Antagligen kommer de inte på länge. De brukar börja komma efter kanske 7 kg inte 4,5 som är det enda jag lyckats åstadkomma än så länge.

Hur gör ni när det är segt och ni inte känner någon att någon förändring är på väg?

4 kommentarer:

  1. Håll modet uppe, tjejen!

    Det blir alltid en rak linje någonstans på vägen, när vågen inte visar sanningen. Fortsätt äta bra och träna som du gör, sov ordentligt och drick massa vatten. Det kommer! Du kanske till och med lagt på dig lite muskelmassa så vågen inte visar så mycket just nu? Det kan vara vätska också, eller vadsomhelst. Ta en liten paus från vågen, och låt inte den bestämma hur du ska må.

    Försök strunta i oroskänslorna och gör något roligt, pyssla om dig själv, gör manikyr eller vadsomhelst. En liten belöning till dig själv för att du kommit hit just nu. Lägg till någon ny övning eller något när du väl ska till gymmet, så kanske du känner lite mer pepp.

    Du kommer bli fit for fight, fortsätt bara. :) Alla har nedgångar, oavsett om det är stilla med vikten, om man "råkar" svulla i sig en jättemuffin eller om det bara går dåligt på gymmet. Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. A Kay - Du är världens sötaste! Du anar inte vad det hjälper med någon som peppar just nu…

    SvaraRadera
  3. Stopp! Du får inte känna så. Allt du tror andra tänker på dig är din egen tolkning. Du vet sanningen och gå med det.

    Du kämpar och sliter och det gäller bara att fortsätta, inte ge upp. Du SKA komma dit du vill, bara fortsätt.

    Av erfaranhet vet jag hur du känner. Jag vet den frustrations känsla, att man bara vill ge upp och inte kämpa längre men NEJ. Det är nu du utvecklar, det är nu du inspirerar!

    Här får du en liten motivations låt http://www.youtube.com/watch?v=6ZqsOYywpJA


    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Eyal - Lyssnar på låten nu! Haha den är faktiskt grymt motiverande även om det inte är min musiksmak egentligen.

    Påminner mig om att jag måste ladda ner Rocky soundtracket, det finns ingen mer motiverande musik när man tränar.

    Tack för peppet, fantastiskt bra! Nu tar jag nya tag.

    SvaraRadera