lördag 23 oktober 2010

Bilder och nya tankar

Har tagit mod till mig och lagt upp några bilder. Både från idag och för några år sen. Det ska bli roligt att kunna uppdatera den sidan efter hand med nya bilder som visar mig i en bättre och bättre form!

Något jag håller på att lära mig är att det tar tid att komma i en riktigt bra form! En vän jag hördes med idag - som kan mycket om detta - sa att om 2 år kan jag vara i superform om jag tränar hårt och sköter kosten).Jag har bestämt mig för att vara "seg", ha tålamod och låta det ta tid. Ha detta som ett projekt under en längre period. Tanken är ju inte att jag ska tillbaka till något gammalt, tanken är ju att byta ut det gamla mot något nytt. Så jag kommer att ge mig själv tid, tid att lära mig det jag behöver, tid att anpassa träning och kost. Tid att utvärdera och kolla av vilken kost som är ultimat och passar bäst ihop med min träning. Jag vill lära mig att träna rätt och bra för att nå bästa resultat och må som bäst. Jag vill sova bättre och hela tiden ge mig själv bra näring själsligt och mentalt. Jag är på väg nu, på väg att lära känna mig själv, min kropp, mitt psyke och bli mitt bästa jag!

4 kommentarer:

  1. Låter jätteklokt och jag blir väldigt glad att läsa vad du kommit fram till :-D. Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart!

    Jag läste dina uppdaterade viktmål och checkade dina bilder. Wohooo du lade upp bilder yeeey! :) Det är starkt jobbat, inte ens jag vågar göra det haha. Man ser att det börjar tona sig på dig nu, om man jämför med den gamla bilden. Keep it up!

    Det där din vän sade låter väldigt smart, för det har jag också insett. Det tar tid. jag har styrketränat i över fyra år och jag blir bättre på det för varje månad som går. Och man måste typ lyfta så tungt man kan, springa så mycket man orkar, äta så bra det bara går för att det ska hända grejer. Därför tror jag att många tappar motivationen och ger upp, det är då de starka människorna visar sig. De som orkar fortsätta, struntar i vågen och kämpar vidare... Tills en dag när man ser sig i spegeln och tänker "Shit, vilken skillnad det är". :) Jag märker enorm skillnad på mig gentemot mitt förr-förra "träningsår" när jag körde alldeles för mycket förbränning, så jag inte orkade lyfta så tungt. Nu delar jag upp passen mer, springer kortare tid men mer intensivt, kör max på allt i styrketräningen och äter mer protein. Det är en skön känsla när man hittar vad det är man ska göra och vad som fungerar.

    Det ska bli så kul att följa dina resultat. :)

    SvaraRadera
  3. Emma-Lee - yes kör på dieten jag fick av dig och än så länge känns det mycket bättre.


    A Kay - Ja min vän är något av en "finsmakare" och har en gång fällt kommentaren att "tjejer ska helst ha under 20 i både BMI och fettprocent för att han ska bli intresserad" ganska harsh haha! Hursomhelst så sa han - efter att ha sett mina bilder - att det inte var så illa och att jag kan komma i riktigt bra form till 2012 om jag tränar rätt och håller kosten. Det var VÄLDIGT motiverande för mig att höra eftersom jag vet att han är 100% ärlig med sånt!

    Jag tror jag tränat lite fel innan och kört lätt och många reps ist för tungt och färre reps som jag börjat med nu. Sen har ju min VLCD-diet fuckat upp träningen också så jag inte orkat. Men oj shit MAXVIKT! Du e ju grym, du måste ju våga lägga upp bilder nu när jag vågat det! ;) Du lär ju va sjukt vältränad och slimmad, inget alls att skämmas för ju :)

    SvaraRadera
  4. Det kan vara skönt med lite ärlighet ibland. :) Och jag tror att du är på rätt stig till en bra hälsa. :)

    Ja alltså, jag menade inte bokstavligen min maxvikt ;), för då skulle jag nog bara orka 1 reps, utan att jag verkligen kör tungt och bara orkar 8-10 reps, för innan gjorde jag som du och körde för lätt! Så att man maxar så mycket det går så svetten sprutar, om du förstår vad jag menar! :D Var lätt att misstolka.

    Jag är absolut ingen fitnessbrud utan har underhudsfett (är halvgrek så har kurvor i mina gener), men jag är på väg till den biff jag vill vara hehe. Jag försöker mest äta sunt, men inte leva tråkigt utan unnar mig en glass ibland eller bakar något lite nyttigare själv och satsar mer på regelbunden träning och vardagsmotion. Jag försöker också balansera psyke och kropp, för skulle jag aldrig kunna ta en chokladbit så skulle jag bara må dåligt. Men jag blir djupt impad av alla som klarar av dieter!

    SvaraRadera