tisdag 19 oktober 2010

Sicko

Det är verkligen otroligt frustrerande att vara sjuk. Har åkt på urinvägsinfektion, en ganska jobbig sådan och det är andra gången på rätt så kort tid (har typ aldrig haft det innan dess).

Första dagen bestod av smärta i nedre delen av magen (och mellan benen) som var så jobbig att jag knappt kunde gå, fick sitta framåtlutad när jag inte hukande sprang på toaletten, vilket jag gjorde väldigt mycket bara för att pressa fram en liten droppe under stor vånda. Tog mig till vårdcentralen ganska tidigt som tur var där jag fick penicillin. Då avtog "kissnödigheten" lite som tur var men värken har varit kvar liksom feber och illamående av penicillinet.

Nu känner jag mig allmänt sänkt mentalt också eftersom jag varken kan träna eller gå till jobbet. Det dåliga samvetet och tankarna på alla "superkvinnor" som går till jobbet hur dåligt de än mår plågar mig.

Annars fram till att jag blev sjuk i söndags så har helgen varit helt underbar! Promenader längs stranden med strålande sol och gnistrande hav! Härligt sällskap också.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är väldigt konstigt att somliga människor har en tendens att tro att dom vet exakt allt om en trots att man knappt öppnat munnen hehe. Men det blev ju ännu märkligare när hon fortsatte maila på det sättet hon gjorde :-S.

    Krya på dig nu!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å din stackare! Låter inte roligt alls. Jag tror de flesta skulle välja att vara hemma som du i den där situationen. Jag har haft urinvägsinfektion en gång, och det var inte så där allvarligt. Det är verkligen inte roligt med konstant kissnödighet och sveda. Så strunta i träning och blir frisk. Krya krya!

    SvaraRadera