tisdag 12 oktober 2010

Homeopatmedicin

Jag har nu tagit min andra dos medicin igår. Enligt homeopaten så ska nu medicinen sätta igång kroppens egen vitalkraft och en balansering ska sättas igång. Detta kan innebära att gamla symtom kommer upp till ytan.

Jag skulle skriva ner det jag upplevde under den första veckan och det har varit ganska mycket! Igår hade jag ett samtal med henne och berättade då lite om vad jag känt.

Det här skrev jag de första dagarna: Värme i kroppen, svettingar, blir mycket lätt berörd, gråter, känner värme i bröstet.

Senare: LYCKA! Starka lyckokänslor. Känner mig tryggare, säkrare i mig själv, hoppfullare, full av förväntan!

Senare: Känslig, labil, nedstämd, tolkar saker negativt, negativa tankar om mig själv, tankar om att jag inte klarar något och inte duger.

Homeopaten sa: att jag svarat mycket bra på medicinen och egentligen hade kunnat vänta med den andra dosen eftersom jag svarade så bra. Hon sa att de negativa känslorna handlade mycket om att kroppen "städar undan". Jag hoppas det för varje gång jag känner sånt blir jag orolig att det är en ny depression som är på gång. Jag måste hela tiden påminna mig själv om att en depression är ett ihållande tillstånd av nedstämdhet på flera veckor. Man känner då en meningslöshet i sin tillvaro och har negativa tankar om det mesta. Det man brukar uppskatta känns inte roligt längre, allt är bara meningslöst och trist. Men detta tillstånd ska alltså hålla i sig i minst två veckor.

Dessutom så gör ju min diet att jag känner mig lite tröttare och att jag jobbat mycket m.m

4 kommentarer:

  1. Ja, tror även att del med ekonomin att göra också då onyttig mat tyvärr är dyrare än hälsosam i USA :-S
    Vad är det för medicin? :-)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Vad sysslar en homeopat med?

    SvaraRadera
  3. Det är en "blom-medicin" låter lite flummigt haha men den är tänkt att sätta igång kroppen så att den "gör jobbet själv" istället för att medicinen gör jobbet som förut. Jag har gått igenom min livsstil så som sömn, mat och liknande och även om de symtom jag haft tidigare som jag tog min antidepressiva medicin mot. Därefter har hon tagit fram en medicin som ska vara skräddarsydd för mig! Hoppas det funkar! :)

    SvaraRadera