torsdag 14 oktober 2010

Iväg

Lite trött och hungrig idag. Har gått upp kl 5.30 och morgontränat två gånger den här veckan men av någon väldigt dum anledning sitter jag ÄNDÅ uppe på kvällarna och chattar, engagerar mig i onödiga diskussionstrådar på facebook, bloggar, kollar på Mad Men, svarar på jobbmejl och sen är klockan plötsligt 23.45 och jag sitter uppe en halvtimme till. Dumt är det!

Nu ska jag i alla fall åka iväg över helgen. Kommer propsa på minst en powerwalk med mitt sällskap! Ska också försöka träna benen lite eftersom det är det passet jag inte hann med den här veckan.

Känns bra att åka iväg. Ska sooova mycket, har dessvärre inte blivit mycket sömn de senaste nätterna och kroppen behöver ju sömn också för att kunna återhämta sig och byggas upp. Så det blir film, promenader, mys och sömn som gäller.

1 kommentar:

  1. 700-800 är på tok för lite. Och ännu mer galet med tanke på att du tränar. Studier har visat att om man sänker sitt intag under 1 200 kcl om dagen så minskar ämnesomsättningen med hela 45%! När du ligger så lågt så urartar det bara i hetsätningar så småningom, kroppen skriker efter energi! Öka på maten omgående ;-D.

    SvaraRadera