tisdag 5 oktober 2010

Bakläxa!

Fick tårar i ögonen nu när jag läste svaren från min coach. Det är så typiskt att jag börjar leta efter en "ny" metod nu (Gi-boxarna) för att jag känner mig misslyckad. Han uppmärksammade detta och skrev bland annat följande:

"GI-boxen kan du köra efter ett tag med min diet. Det är en annan dietform och ger troligen inte ketos (är inte säker). Ett annat viktigt skäl till detta är att du mentalt ska känna att det inte är en lösning att byta - utan att istället inte ge upp!

Du kämpar med dig själv och den kampen är inte lätt! Hade det varit enkelt hade jag varit arbetslös och alla hade haft sin idealvikt och alltid ätit nyttig mat eftersom man ju faktiskt mår bäst av detta. Det kvittar vilken metod du väljer - det blir inte enkelt! Det krävs en kamp och man ska vara medveten om att den enda vägen framåt är att kämpa och bli allt bättre på att vinna över sig själv. Som med all annan tävling och träning är du inte mästare på detta vid första försöket - det kräver träning och åter träning."

Å vad rätt han har! Å jag är så arg och besviken på mig själv för att jag inte kämpade emot mer.

Men jag gillar utmaningar och nu är min nästa utmaning att vinna över mig själv nästa gång...och nästa gång efter det...och efter det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar