onsdag 1 december 2010

Träning igår!

Hallå! Nyss uppstigen efter en välbehövlig sovmorgon. Hade ingen ork alls att skriva igår då jag var helt slut när jag kom hem. Arbetsdagen var rätt krävande eftersom jag inte sovit tillräckligt föregående två nätter. Satt och gäspade mig igenom ett maratonmöte på jobbet och fick verkligen ladda mig själv ordentligt mentalt inför träningspasset med tjejerna på kvällen!

Vi körde alltså crossfit vilket var rätt tufft! Jag märkte trots det att min ihärdiga egna träning har ökat både styrka och uthållighet, t.ex upptäckte jag mot slutet att jag kört för många benböj, vi skulle köra 10 men jag hade sett fel och körde 15 varje gång (se passet här nedan). Efter 3 varvs crossfit så blev det backintervaller, vi varvade 10 % lutning 1 minut med 15% 2 minuter på hastighet 6 km/h. Det var tungt efter crossfiten men vi fixade det så klart hela vägen fram, man klarar allt man vill!!

Crossfit 3 varv

Chins 15
Benböj 20
Frivändningar 15 (12 kg stång)
Bicepscurls 15 (5 kg hantlar)
Situps 20
Armhävningar 15
Rodd 15
Fällkniv med rotation 10+10
Tricepspress 15 (15 kg viktplatta)
Djupa utfall 15+15
Plankan 1 min

1 kommentar:

  1. heja oss! Idag blir det superset ben haha oj oj oj mina men som redan värker hihi

    SvaraRadera