fredag 31 december 2010

Fett-hat!

Jag vet att det är jobbigt och löjligt att hålla på att klaga på sin kropp. Det är bara att fortsätta kämpa och göra något åt det man är missnöjd med. MEN nu måste jag bara få klaga och gnälla för jag är SÅ JÄKLA TRÖTT på att min mage ser exakt likadan ut hela tiden. Den har samma äckliga fettdepå i mitten och jag är SÅ trött på den. Ska jag någonsin få bort den liksom? Det känns omöjligt. Det fettet trivs där, det vill bo där och inte flytta sig. Jag står ut med lite fett på insidan av låren och rumpan, rumpan har blivit lite plattare och mindre sen jag börjat träna hårt och brösten lite hängigare, jag står ut med det också. Men jag avskyr det fettet som sitter på magen. Jag avskyr min mage helt enkelt och har gjort det så länge jag kan minnas. Så är det. Får väl spara ihop till en fettsugning eller nåt och sen när brösten inte känns så spänstiga längre får man väl fixa dem också (även om jag tror jag hellre lägger mina pengar på en längre resa).Fan vad jag är negativ just nu! ;)

3 kommentarer:

  1. Åh vännen.

    Jag har aldrig varit pinnsmal och trott att det varit fel på mig. Det tar extremt lång tid att jobba på sin självbild mentalt och fysiskt. Jag tränade och tränade och inget hände tyckte jag. Det är först nu, efter fem år som jag faktiskt börjar känna mig bekväm i min kropp. Jag har lite kvar jag vill förbättra, men jag kan säga att jag älskar mina armar, min mage och min rygg. Underkroppen gillar jag mer och mer den också. (Men jag får betala med att köpa större storlekar, så att de inte spricker i ryggen eller i ljumsken, men då hänger de i midjan istället grrr.)

    Min poäng är inte att skryta om mig själv, eller att säga att det tar jättelång tid och att det är kört, utan snarare att du måste göra allt du kan för att inte ge upp. Jag ville själv ge upp många gånger! Allt kan du kanske inte få bort, för att generna spelar roll, magen är svårt område också för de flesta (mitt är under rumpan istället). Det är bara ihärdigt arbete som kan få bort det, och jag tycker du har jobbat så hårt nu med diet och träning. Det är bara att fortsätta.

    Det suger att det tar sådan tid, men du gör det verkligen på riktigt. Du ska vara stolt.

    Självklart ska du kunna få skriva av dig här för att bearbeta tankarna, men fortsätter du som du gör så kommer du se resultat.

    Sen tycker jag också, att efter den här utmaningen och allt det, att du kan försöka lägga om kost igen kanske, för lite variation och för att du ska förbränna ordentligt. Du måste ju hitta DIN perfekta balans mellan träning och kost.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Ja det finns bara en väg och det är framåt! Har ju faktiskt fått mer synliga muskler i armarna (har flexat dem lite och folk och de har faktiskt blivit impade haha)! Ja, det där med att jobba på sin självbild mentalt och hålla gnistan uppe är viktiga grejer! OCH som du skriver att vara medveten om att det TAR TID! Jag skulle bli så glad om min mage blev platt och fick lite rutor..men det är nog så att det tar några år kanske. Ja, när 12-veckors är över ska jag lägga in bönor, råris, quinoa, ev fullkornspasta och olika matveten i kosten (du får gärna tipsa mig om bra grejer då!).

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Du får lägga upp lite nya bilder sen så man får se! :)

    Det låter bra, du verkar ha koll. Du kan blanda typ röda linser med råris, så får du i dig mer protein utan att du "märker". De röda är nyttigast bland linserna har jag kommit fram till, men blir lätt degiga så då är det bra att blanda. Namnam! :)

    SvaraRadera