fredag 17 december 2010

Fördrev ångesten med träning!!

Jag gjorde det! Jag tog mig till gymmet trots att jag trodde att jag inte skulle fixa det. Inget kan bli värre av att träna tänkte jag så jag gick dit och körde armar, axlar, mage och intervaller. Så här såg mitt pass ut:

Shoulder press - upptäckte att jag har blivit svagare i den, har fixat 35 kg nu fixade jag bara 25!!
21:an med 5 kgs hantlar 3 set
Hantelflyes 5 kgs hantlar 3 set 8-10 reps
Lyft rakt fram 5 kgs hantlar 3 set 8-10 reps
Bamsecurls 7,5 - 10 kg, 3 set 8 reps
Triceps extension sittande med platta 10 kg 3 set 8-10 reps
Rep pushdown 15 kg, 3 set 8 reps

Mage
Lutande situps (maxlutning) 3 set 10 reps
Bollindrag 3 set 10 reps
Planka på boll 3 set 10 reps

Intervaller - sjukt men jag körde rush intervaller (mina hatintervaller) med 30 sek rush 215-220 rpm och 30 sek "vanligt tempo" på ca 130 rpm. Det knasigaste av allt var att det kändes som att jag hade kunnat fortsätta också. Jag körde även 10 min backintervaller men sen gjorde mina blåsor sig påminda så jag avslutade. Vill inte att de blir värre..

Ångest är ett gift och jag är säker på att det är någon hormonell fysisk reaktion som sätter igång hos mig när den kommer så intensivt som idag. Hur som helst så har dimman lättat nu och jag känner mig lugn. Utpumpad i kroppen och lugn i själen.

5 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Skönt att det känns bättre!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Emma-Lee - Tack! Ja, jag tror träningen kommer fortsätta att vara ett motgift sådana här dagar!

    David - Tack finaste du!

    SvaraRadera
  3. BRA JOBBAT! :D Finfint pass du fick ihop ju.

    SvaraRadera
  4. superbra jobbat! Jag har också kommit på att träning är bra mot både det ena och det anda.. Är man arg, ledsen, glad så är det skit bra med träning också.. faktiskt så är det nästan alltid bra. Den ända gången jag kan komma på just nu som träning inte går är när man är trött, trött! och har migrän..

    Hoppas att det känns bättre imorrn. KRam

    SvaraRadera