onsdag 8 december 2010

Ny vecka

Japp då är jag inne på andra veckan av 12-veckorsutmaningen! Har redan hunnit med två träningspass med tjejerna. Kommer nog kanske inte palla skriva in all träning varje gång men ska se till att alltid ha en uppdaterad veckoplan!

Något jag gör dagligen är att gå en rask promenad till- och från jobbet, tar ca 20 min. Mycket bra gratismotion! Det var så himla vackert idag när jag gick över bron och solen gnistrade i de stora skärvorna av isblock i vattnet nedanför.

Idag ska jag iväg och köra bröst, rygg och lite mage (körde en del situps och planka igår men idag blir det den inre magmuskulaturen som får jobba med hjälp av pilatesbollen).

Imorgon blir det superset ben med Emma-Lee och Jessica! Ska verkligen försöka höja då speciellt i benpressen. Känns inte bra att jag inte får träningsverk längre! På gluten fick jag dock sänka förra gången från 35 kg till 30 kg eftersom Emma-Lee menade att jag sparkade bakåt lite för mycket istället för att aktiviera "rumpmusklerna" genom en mer kontrollerad långsam rörelse. Ska tänka på det i morgon!

1 kommentar:

  1. Det där med tekniken är viktig har jag märkt. När jag kört själv orkar jag tyngre vikter än tillsammans med er för att jag gör fel... Emma- Lee är ju å petar på en hela tiden å det blir ju mycket tyngre när man gör som hon säger hehe

    SvaraRadera