tisdag 14 december 2010

Humörsvängningar

Ja jisses idag har det svängt som en pendel fram och tillbaka! I början av dagen var jag på strålande humör! Kände en sån tacksamhet och glädje över allt möjligt. Kände mig lyckligt lottad (vilket jag vet att jag är) som har ett jobb jag trivs med, underbara vänner, att jag blev vald till 12-veckorsutmaningen, att jag fått mysigt där jag bor etc. Men sen slog det liksom över. Jag märkte hur jag blev sur, trött och hungrig och även irriterad på lite allt möjligt som speciellt på en del besserwizzers som dök upp i min närhet. Några andra saker som gör mig irriterad just nu är:

Att jag kämpar som en galning med träning och kost men det går sååå långsamt!!

Att ingen märkt att jag gått ner 6 kg under hösten folk säger bara att "jag ser så välmående ut".

Att killen jag tänkte dejta verkar vara ett fyllo (om man sitter hemma en ledig dag och pimplar vin och är så berusad "att man inte vet vad man skriver" så tycker åtminstone jag det känns lite oroväckande).

Att jag får höra från folk att jag "inte ska bli deppig om jag misslyckas" (med 12-veckorsutmaningen) vad menar de?

Nej nu ska jag äta kycklinglårfilé med broccoli och sen ta ett varmt bad! Hoppas på att det känns bättre efter det.

P.S Crossfiten gick riktigt bra ikväll trots att jag var trött! Kändes inte lika jobbigt som det brukar.

3 kommentarer:

  1. Humörsvängningarna kan ha med träningen att göra också... Eller för mig kan det bli så att jag kan bli arg eller glad när jag har tränat för att det händer så mycket i kroppen. Men det kan var annat också såklart.

    6 kg tycker jag är fantastiskt. :) Och om andra inte ser det, är det nog för att det är vinter nu och man har massa kläder på sig. De som känner dig bäst märker nog!

    Killen låter lite som en smygalkis i mina öron, så honom skulle jag hålla mig borta ifrån. :/ Finns väl roligare saker att göra om man är ledig?

    Vadå misslyckas? Klart du inte kommer att misslyckas. Det finns inte ens på menyn skulle jag säga. Du tränar som en tok, håller koll på vad du äter, allt du gör leder bara till success! Bara pluspoäng hela vägen. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju börjat köra på morgonen. och det blir ju en omställning som gör mig pigg och glad på morgonen men tröttare på eftermiddagen och det känns verkligen att det händer saker i kroppen!

    Ja, känns inget bra med killen..jag gillar inte den stilen. Känns lite destruktivt..

    Jag vet! Jag blir arg på att folk ens pratar med mig om att misslyckas. Det ordet finns inte för mig! Man kan inte tänka så när man ska nå ett mål.

    SvaraRadera
  3. Klart du inte kommer misslyckas! Och fyllon klarar man sig fint utan ;-). Jobba på dig själv nu och må bra!!
    Kram!!

    SvaraRadera