söndag 19 december 2010

Väntar på pengar

Det är lite tråkigt att vara totalt pank några dagar innan löning. För mig är det nästan alltid samma sak, varje månad. Pengarna räcker aldrig hela vägen fram. Skulle egentligen haft en dejt ikväll men ställde in eftersom det inte kändes bra att ta med honom hit till mitt pyttelilla place så direkt, och jag har ju inte råd att gå ut. Vill inte heller förlita mig på att han ska bjuda, gillar inte det. Jag brukar själv bjuda ibland om det råkar bli så när man beställer, att de frågar: "ska ni betala tillsammans?" då tycker jag det känns jättefånigt att "ta det var för sig" då tar jag det heller själv och skippar obekvämt tjaffs om en 50-lapp hit eller dit. Tycker inte det gör så mycket, varför ska killen betala? Tycker den som bjudit ut och föreslagit ställe ska betala faktiskt oavsett om det är tjejen eller killen.

4 kommentarer:

  1. Det är jobbigt med pengar, att tänka på vad saker kostar. Är man riktigt duktig ska man skriva upp allt, spara kvitton, jämföra priser på tomater och allt sånt. Men det är svårt och tidskrävande.

    Jag tycker inte heller killen alltid ska betala. Känns så amerikanskt könsstereotypiskt på nåt sätt. Men det är ju självklart skönt att varva lite, den ena betalar ibland, den andra ibland och ibland kanske man delar.

    SvaraRadera
  2. Ja, men nu BLIR dejten av ändå! Kände mig så taskig som ställde in i sista sekunden och han blev besviken så vi ska ses. Berättar mer sen! :)

    SvaraRadera
  3. hmm så läte det inte innan, då tyckte du killen skulle bjuda ;)

    SvaraRadera
  4. David - Mm jag tyckte det men bjöd ändå ett par gånger. Sen tänkte jag om. Nu tycker jag som sagt att den som tagit initiativ och "bjudit ut" också pröjsar för kalaset. Jag kommer dessutom aldrig opponera mig om killen VILL bjuda! ;)

    SvaraRadera