tisdag 28 december 2010

Crossfit själv!

Ja, jag är ju fortfarande ledig och kan inte vara med på 12-veckorsutmaningspassen (långt ord:) så jag kör på där jag är.

Sov väldigt dåligt igår natt, vaknade hela tiden och hade mardrömmar. Åt för sent tror jag..åt tonfiskröra, grönsaker och nötter och några kolor. Jag har unnat mig en och annan godsak mer än vanligt nu under juldagarna och inte skött kosten tiptop men träningen, den vill jag lova att jag skött och jag har ont överallt i kroppen. Speciellt ont har jag i rumpan, låren och vaderna efter söndagens benpass och springandet. Känner mig annars svullen i kroppen idag, magen putar och det är alltid så jobbigt. Avskyr verkligen det eftersom det får mig att känna mig så tjock! Har lite "vattensängskänsla" i kroppen, har fått för mig att det har att göra med att man druckit för lite så ska dricka mer vatten.

Körde crossfit själv idag, 4 varv och därefter backintervaller i 30 min.

Chins 15 st
Djupa benböj 20 st
Frivändningar 15 st
Biceps curls 15 st
Situps 20 st
Bröst press på bänk 15 st
Fällkniv med rotation 20
Triceps overhead 15
Rodd 15
Utfall 10

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! :)

    Testa att drick mer vatten, och drick te också om du gillar te. Det driver ut. ;)

    SvaraRadera
  2. Förresten, lever du? Du skriver lite här, men inte så mycket kommentarer. Men du är väl på gymmet hela tiden kan jag tänka mig. Vad ska du göra på nyår förresten?

    Såg sidogrejen också med dina mål ---->

    Jag har två små tips:

    Underskatta inte positivt tänkande; Jag kommer på mig själv ibland med att tänka "attan vad jag är trött, jag kommer inte palla", då pallar jag inte heller och får skälla ut mig i huvudet med "jo det kan du, skärp dig". Så jag försöker strunta i negativa tankar och tvinga mig att tänka "jag kan, det här är lätt". När jag ökar på ett set och jag vet att det är tungt så tänker jag "det här känns som det setet innan, bara att köra. Det går bra" och då känns det inte lika tungt när man väl kör. Testa sånt! Vet inte riktigt vad du tänker under ett pass, du kanske redan tänker så?

    Fint upplägg med maten; skär grönsakerna (eller annat) olika, det brukar lura ögat. Ibland kan jag äta zuccini flera dagar i rad, då tärnar jag en dag, strimlar en dag och kanske gör hela skivor en annan. Man kan blanda det med övriga grönsaker, eller blanda i keso som röra. Lägga fint på tallriken är också trevligt, och du kan ju alltid strö över hackad persilja, så blir det fint. Persilja innehåller ju typ noll kalorier, så du behöver inte ändra ditt intag. Finns som fryst, ifall du inte vill ha så det vissnar i kylen. Persilja är bra för knakade leder och tar bort vitlökslukt i munnen också. ;)

    Inte jätteavancerade tips kanske, men vem vet, du kanske inte har tänkt på det. :)

    SvaraRadera
  3. Haha ja jag lever! Har bara varit så himla trött och haft ont i mage idag. Har inte varit och tränat än, men ska just ta tag i mig själv. Tack för dina tips! Ska tänka på dem nu när jag kör! Hörs senare.

    SvaraRadera