måndag 6 december 2010

Glömde skon...

Efter att ha skrivit på A Kays blogg om hur dumt jag tycker det är med folk som går runt i bara strumplästen på gymmet så gjorde jag idag exakt samma sak själv! Upptäckte nämligen när jag skulle ta fram mina gympadojjor att det saknades en. Får skylla min glömska på alldeles för lite sömn igårnatt och en ganska knepig dag på jobbet.

Passet gick trots allt bra och jag kände mig extra stolt när det var genomfört "barfota" och allt!

Vi körde armar, axlar och avslutade med rushintervaller (my favorite - NOT!).

Så här såg det ut:

Militärpress i smit 30 kg, 8 reps 3 set
Smal militärpress 2,5 kg, 8 reps 3 set
Militär bakom stång utan pålagd vikt, 8 reps, 3 set
Upprätt rodd 2,5 kg, 8 reps, 3 set
Hantelflyes 6 kg, 8 reps, 3 set
Bicepscurl 8 kg 1 rep 6-8 kg 2 set
Triceps sittande m platta 10 kg (och Emma-Lee som tryckte på;), 8 reps 3 set
Rep pushdown 12 kg, 8 reps 3 set
21:an stång 12 kg 8 reps, 3 set

Jag och Jessica körde därefter intervaller på crosstrainern nivå 4, 1 minut på ca 130 rpm och en halv minut rush upp till 230 rpm. Svetten rann duktigt efteråt!!

10 kommentarer:

  1. Åååå nej glömde du skor!!! Ja sånt händer tyvärr. Jag byter skor hela tiden, så jag fasar för att jag ska glömma någon gång. Jag kan få så mycket ångest att jag knappt kan träna om jag glömmer mina måste-grejer som handskar, handduk, laddad mp3 och skor.

    Men det är skillnad på såna som aldrig har skor, som man ser på gymmet flera gånger regelbundet utan skor, än att du råkade glömma en gång. Vilken tur att det gick bra i alla fall!

    Ni är helt sjukt duktiga! Jag blir så peppad av er. :) Jag går ju alltid och tränar, men som idag när man har träningsvärk överallt och har cardiopass senare så blir man lite sur. Då läser jag vad ni har gjort och blir genast på bättre humör och får spring i benen. Är ju alltid roligast om man är glad på väg till gymmet. :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja tänk att jag lyckades med det, helt otroligt! Så bra att du blir peppad av oss. Jag blir peppad av dig!

    Suck måste verkligen köpa nya skor på tal om skor..har börjat få ont i foten, antagligen för att mina H&M-kängor inte är de bästa att gå i samt att mina träningsskor börjar bli för gamla, man ska ju byta ut dem årligen har jag förstått och jag har haft dem i över 3 år! Tips på var man kan hitta bra och billiga skor mottages tacksamt! :)

    SvaraRadera
  3. Jess: Japp det är vi inget snack om saken!

    SvaraRadera
  4. Så bra att vi hjälper varandra på traven! :D

    Vad trist! Ett par bra kängor vore ju bra att investera i, men nya träningsskor låter som ett måste. 3 år är alldeles för länge! Dämpningen i springskor minskar med 60% på ett år när de bara ligger och ingen använder dom, så du kan ju tänka dig hur mycket dämpning som försvinner när du faktiskt använder dom. Ett år är max.

    Ibland kan stadium ha extraerbjudande på något par skor, annars är det outleter som gäller. Det finns bland annat en adidasoutlet i hammarby sjöstad (vid luma), där jag köpte mina senaste. Ett par bra skor ligger där på ca 700 och kostar annars 1200 på typ stadium, annars finns det lite diskretare varianter som fungerar ganska bra, jag hittade ett par för 350 som ändå höll sig ett bra tag. :)

    Tänk bara på att poängen med outlets, är att skor skickas dit som inte blivit sålda på andra ställen, så utbud/storlekar/modeller/märken är begränsade och så du har ingen aning om hur länge de legat och hur mycket dämpning de tappat. Men om du har haft dina i 3 år, kommer ändå ett par nya vara himmelrike för dig.

    Ett MÅSTE som du kan göra själv, är att böja på springskon, om du ska ha en sån. En joggingsko ska bara böjas på den främre delen, och hälen ska vara fast, inte böja sig helt som en båt. Det är ju framfoten du skjuter ifrån med.

    Vill du ha vanliga skor som inte är spring, så finns det ju såna där indoor/aerobicskor, och det brukar finnas på outlets också. Jag föredrar springskor i största allmänhet för att man känner sig så lätt på foten och slipper hårda sömmar. :)

    Annars kan du alltid kolla nätet efter erbjudanden, så du vet var du kan gå och prova! :) Hoppas du hittar något. Du kan ju också köpa väldigt enkla skor, men köra i ett hålfotsinlägg om det är hålfoten eller översidan på framfoten som blir trött.

    SvaraRadera
  5. Åh tack för en massa bra info! Jag har faktiskt beställt ett par indoor skor idag på nätet för 600 spänn (som jag betalar efter jul hehe). Nästa önskemål är ett par Dr. Martens svarta vanlia kängor. De är bra att gå mycket i och snygga tycker jag. Jag går ju varje dag till jobbet nu så det är verkligen ett måste, får inte sabba foten nu mitt i träningen!!

    SvaraRadera
  6. ..den här beställde jag! :)

    http://www.sportamore.se/produkt/6363-hummel-authentic-uni-lilasvart

    SvaraRadera
  7. Vilka snygga! :D Du kommer vara hetast på gymmet.

    Vita kängor låter också coolt. ;) Jag går runt i fula jätteuggs för typ 200 spänn med tjocka ullsockor i. Inge bra för fötterna, men jag fryser så mycket annars. Fryser till och med i curlingkängor (du vet såna där alla tanter har med jättejock sula), jag har ett par såna också från Canada snow för typ 1000 spänn. Det var ganska kul, för mamma tyckte jag skulle ha ett par såna där vettiga skor som jag inte ska frysa i, och jag sa neeej aldrig att jag sätter på mig tantskor. Så köpte hon dom till mig, och det var ju så kallt förra vintern så jag satte till slut på mig dom. Jag har faktiskt använt dom mer än vad mamma använt sina, men jag fryser i alla fall. HAHA!

    Hoppas det blir bra med dina nya skor. Du får berätta sen hur det känns! :)

    SvaraRadera
  8. Hihi ja, jag gillar ju lila!

    Å men jag gillar såna curling-kängor trots att de är lite tantiga haha, de verkar grymt sköna!

    Nej vita kängor vill jag inte ha där läste du fel, svarta Dr. M ska det va! :D

    SvaraRadera
  9. Oj ,vad fick jag vita ifrån? Tror jag läste vanilj och tänkte vitt, haha sorry lite borta i huvudet. Ja svarta är också snyggt. :) Då syns inte smutsen! Du kanske får klämma såna också om du har råd? Tror i alla fall kylan och snön kommer hålla i sig!

    Jag har börjat acceptera dom, men snyggast är ju typ tygskor hehe. Det finns ju massa kopior/varianter på orginalet som kostar typ 2000 kr. Mina är inte jättesköna, för att sulan är så tung. Men ändå smidiga att dra på sig, utan snören. En kompis till mig hade en billigare variant, och på hennes små 36-fötter såg de urgulliga ut.

    SvaraRadera