lördag 11 december 2010

Vägning lördag mm

Vägde mig idag och har varken gått upp eller ner ett enda gram! Exakt samma vikt som förra lördagen alltså (se under mina resultat). Men tack vare minskade centimetrar runt midja och höfter har jag kunnat få på mig ett par jeans jag inte kunde knäppa för två veckor sen – och de sitter bra! Inte sådär tight och jobbigt utan bekvämt och snyggt. Känns rätt bra! Man måste hela tiden komma ihåg det här med att det är fettminskning man främst vill uppnå, och det innebär inte nödvändigtvis alltid viktminskning.


Har precis ätit en sen, lång lyxig frukost med bröd (100 år sen jag åt bröd känns det som)! Vitt baguettebröd och grövre baguettbröd och 17% ost, tunna skivor kalkon samt ägg och lite lättmajonnäs (älskar ägg och majonnäs!) och massor av kaffe.


Ska strax iväg till gymmet och köra intervall, ska egentligen köra 30 min men funderar på att köra en timme. Känner att jag behöver det. Är på konstigt humör idag, lite nedstämt och deppig. Känns inte kul alls att bara sitta hemma men har ingen större lust att göra något speciellt heller, speciellt INTE julhandla.


Ikväll ska jag faktiskt på dejt! Det var längesen och jag har medvetet valt att skippa sånt ett tag, har inte riktigt orkat efter en del försök som inte slutade så bra i våras och somras, speciellt ett där jag blev rejält sårad. Det är så hiiimla svårt att hitta rätt och jag känner inte för att dejta för dejtandets skull, slöseri med tid känner jag. Jag vill träffa någon som det kan funka med i så fall. Vet inte riktigt hur jag ska ha tid att träffa någon så mycket i veckorna ifs men på helgerna vore det ganska nice att ha någon. Den här killen verkar smart och intressant hur som helst.. och respektfull. Klarar inte av killar med taskig attityd eller som är lata, typ skriver efter en mejlväxling ”lust att ses?”. Varför skulle jag vilja det liksom? Träffa någon jag inte vet ett skit om för att han inte orkat informera mig. Nej jag vill veta lite om personen innan jag bestämmer om jag vill träffas eller inte. Typ vad han har för intressen, vad han jobbar med, vad han vill, vad han har för mål etc.

5 kommentarer:

  1. Det är det där "lilla" som med jeansen man egentligen är ute efter men man hänger lätt upp sig på den där förbannade vågen av någon konstig anledning... Du har ju gjort framsteg på gymmet med vikterna också, det får du inte glömma, du e ju skit stark :)

    Det lät himla smarrigt med din frukost i morse, hade jag görna bytt mot den trista julmaten igår hehe ;) Körde du 1 timme på intervallerna???????

    Hoppas du får en trevlig dejt ikväll :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag körde 45 min, fick ont i ena benet efter ca 35 min, men de sista fem hade jag bara på vanlig % alltså ingen lutning!

    Tack! Hoppas det med, slöseri med tid annars! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning om hur många kalorier jag kan ha stoppat i mig.. därav min "försiktighet" Vill ju inte proppa i mig för mycket hehe. jag gjorde nåt "dumt" utan att tänka mig för igår. Tog en godis hahaha. Det var inte förens Jimmy frågade "får du äta sånt där idag?" som jag kom på mig själv haha aja, ingen skada skedd ;P

    Hoppas din dejt vart lyckad :)

    SvaraRadera
  4. Var dejten lyckad? Jaaaa klart den var det. :)

    Jag svarade på dina kommentarer på min blogg (båda inläggen) och skrev nya filmer till dig, hehe.

    Lyxig frukost låter härligt. Det skulle jag nog också göra kanske, om jag körde som ni. För en god frukost gör hela dagen.

    SvaraRadera
  5. Nja dejten var väl lite sådär. Han var trevlig men efter ett tag började vi diskutera politik lite och då började han bli lite manisk i vissa frågor som handlade om invandring och integration..men sen var det nog så att det bara inte klickade mellan oss riktigt. Det är ju sällan det gör det och jag hade väl inte väntat mig det, men man hoppas ju alltid!

    SvaraRadera