onsdag 2 mars 2011

Träningspasset m.m

Jag är i hemstaden och hälsar på vänner och efter två slitiga jobbdagar så är det verkligen som balsam för själen att vara här. Hemlängtan blir väldigt påtaglig igen, nästan så det värker i själen. Det enda som drar lite i Stockholm just nu är den nya person jag börjat träffa.

Idag var jag och tränade ben för första gången på drygt två veckor. Eftersom jag slarvat bort mitt gymkort så fick jag köp ett nytt och fick samtidigt veta att min bindningstid gått ut på kortet så nu är det upp till mig om jag vill prova nåt annat gym med lite mer gruppträning. Zumba och Pilates är två träningsformer jag funderat på att jag gärna skulle vilja testa!

Mitt benpass blev en blandning mellan superset och triset (mest superset) så här såg mitt pass ut:

  • Benpress breda 80 kg 3X10 ts med Benpress smala 80 kg 3X10 och Djupa benböj 3X10
  • Leg Curl 40 kg 3X10 ss med Leg extension 40 kg 3X10
  • Underkroppslyft med fotklapp 3X10 ss med Sumoböj med viktplatta 3X10
  • Bollindrag under rumpan med lyft 3X10 ss med Utfall explosiva 3X10
Avslutade med 45 min backintervaller (hade ont i magen idag så fixade inte att springa).

2 kommentarer: