lördag 26 mars 2011

Sjuk på riktigt!

För en gång skull är jag normalt sjuk! Halsen känns som sandpapper, svalget svullet, bihålorna värker och näsan snorar. Blev nästan förvånad igår när jag kände att det började komma. Jag brukar bli totalt slut i kroppen och matt men oftast så är det inget som "bryter ut". Jag kan också få ångest och har ju som vissa vet varit deprimerad tidigare men somatisk sjuk det är inget som händer ofta. Max någon gång om året. Typiskt nog ska den gången komma NU när jag full av förväntan och kämparglöd precis börjat träna inför toppformen med J.A!

Så fort jag hann efter jobbet igår drog jag till Apoteket och köpte förkylningspiller och började käka ibumetin och bafecin (starka halstabletter) och när jag kom hem så fixade jag ingefära-dryck och drack mängder med citronvatten. Inget har hjälpt och nu är jag iväg och jobbar men har bestämt mig för att åka hem, kolla på V S02, dricka te och bara ta det jäkligt lugnt några dagar!






3 kommentarer:

  1. Krya krya. Bra att du vilar. Vet hur det känns! Skittrist att bli sjuk, och det känns som man aldrig ska bli bra igen... Jag är fortfarande snorig fast jag inte är sjuk längre. Man känner sig verkligen fräsch när man inte kan böja ner huvudet på gymmet utan att snora över hela golvet.

    Te, vitlök och sömn!!!

    SvaraRadera