onsdag 16 mars 2011

Affirmationer


Hjärnan är skrämmande lätt att lura. Detta ska man utnyttja när man vill nå sina mål eller när man bara vill må bättre och stärka sig själv. Jag har följande affirmationer som hjälper mig i olika situationer. Det bästa är om man säger dem till sig själv några gånger framför spegeln eller säger dem medan man blundar och verkligen bara "suger åt sig dem".

För att nå mina mål

  • Du är en fighter, fighters never quit!
  • Man misslyckas inte förrän man slutar försöka!
  • Jag är värd att få den finaste, mest hälsosamma kropp jag kan få.
  • Jag är värd att må bra mentalt och fysiskt.
  • Jag har förmågan och styrkan inom mig att nå alla mina mål!
  • Jag kan, jag vill, jag ska! 

För att göra mig lugn

  • Jag är lycklig och jag är trygg ("I am happy and I am safe" egentligen, fick den till mig på en engelskspråkig kurs i personlig utveckling och betydelsen är något annorlunda, "safe" är mer en mix av trygg/välbehållen/skyddad.)
  • Jag behöver inte oroa mig, allt löser sig till det bästa.

För att bygga upp och stärka mig själv

  • Jag är modig, klok och helt underbar!
  • Jag är viktigast i mitt liv.
  • Jag ser det positiva hos människor.
  • Jag är positiv och rolig!
  • Jag är vacker och värdefull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar