söndag 27 februari 2011

Strategi för vecka 9

Då är det hög tid att planera nästa vecka! Det blir en lite knepig vecka eftersom jag inte kommer att vara hemma och därför krävs planering och en strategi för att göra det bästa av den när det gäller kost och träning!

Måndag - tisdag befinner jag mig på en kursgård där det förutom frukost, lunch och middag även ju kommer att bjudas på för- och eftermiddagsfika. Min tanke för dessa dagar är att jag äter så likt kostplanen jag kan. Finns havregrynsgröt så är frukosten räddad! Men finns inte det så tänker jag: protein i form av 2 ägg + 1 portion filmjölk/yoghurt.

Mellanmål/fika: 1 frukt och ev proteinpulvershake (har köpt Fairings slow protein som jag vet ska vara bra).

Lunch: Satsa på protein och grönsaker och skippa ev snabba kolhydrater.
Middag: Samma som ovan

Kvällshungrig: Proteinshake och frukt

Träning måndag-tisdag blir tyvärr svårare. Avskyr halvdan träning som situps på hotellrummet och let´s face it, jag kommer inte gå ut och gå någon iskall morgonpromenad. Så därför har jag tänkt köra hårdare resten av veckan och har planerat in:

Onsdag - Benpass + 45 min FB
Torsdag - Armar, axlar och mage + 45 min FB
Fredag - Bröst, rygg och mage + 45 min FB

Helgen är väldigt oviss än sålänge. Får veta hur den blir senast tisdagkväll hur den kommer bli och kan därför inte planera in träningen förrän då.

Annars under veckan blir det fokus på protein och grönsaker i kosten och att hålla mig under 1800 kcal/dag. Jag ska försöka uppdatera här varje dag så ni ser att jag sköter mig! ;) Behöver det själv och all pepp från er är varmt välkommen!!

2 kommentarer: