tisdag 15 mars 2011

Konstigaste drömmen

Inatt hade jag en av de märkligaste drömmar jag någonsin haft! Ofta brukar man ju kunna härleda sina drömmar till något som hänt under dagen eller åtminstone nyligen men så var det inte. Jag drömde att jag motvilligt gifte mig med min gaykompis partner (som han själv gifte sig med i somras!?)!!


Min gaykompis är lång, välbyggd och "manlig" men hans partner är raka motsatsen dvs liten, spinkig och pojkig och honom valde jag alltså av helt outgrundliga skäl att gifta mig med! Vi hade en bröllopsfest hemma i ett hus någonstans där familj och vänner fixade och donade, och så skulle vi ha bröllopsnatt! Jag väntade inne i sovrummet mycket motvilligt och tänkte att när han kom in så måste vi diskutera hur vi skulle få detta (dvs äktenskapet) att funka. När han kom in klädde han motvilligt av sig till kallingar och satte sig på sängen full av ångest såg det ut som. Jag kände ju likadant så jag tog försiktigt upp den uppenbara tanken som ekade mellan oss att detta nog inte varit en bra idé! Jag sa att jag nog ville skiljas så fort som möjligt och att det var lika bra att vi bestämde oss nu så vi kunde gå direkt ut och berätta för de andra. Han var med på detta men började fråga om "mina pengar" som han nu hade rätt till!? Jag blev tvungen att förklara för honom att där inte fanns några pengar och när jag plötsligt insåg att detta verkade vara en anledning till varför han gift sig med mig (varför jag gjort det var mer otydligt) så blev jag full i skratt. Blev tvungen att åter igen förklara för honom att det verkligen inte fanns några pengar att tala om och han såg ganska besviken ut, som att han gjort allt detta helt i onödan (vilket han ju också hade). Eftersom vi var överens så gick jag ut i köket där min mamma var och berättade nyheten om skillsmässan för henne. Hon verkade varken förvånad eller glad bara stressad, (sprang runt hela tiden och ordnade med saker). Detta var verkligen något av det märkligaste jag drömt!

4 kommentarer:

  1. Låter som om någon har relationsångest.

    I drömmen upptäcker du att personen du är tillsammans med har ohederliga avsikter med sin uppvaktning och inte vill ha dig för din egen skull. Låter som ett klart fall av projicerade farhågor.

    SvaraRadera
  2. Jag tror... du är knäpp! :D

    SvaraRadera
  3. J - I allra högsta grad!

    A Kay - Ja! Det är väl inget nytt? :)

    SvaraRadera
  4. Haha, skulle du gifta dig m J. Så riktigt galet!!!

    kram
    c

    SvaraRadera