onsdag 30 mars 2011

När är man frisk nog att träna?

Ja det är den stora frågan! Det enda jag vet är att jag håller på att bli galen av att inte kunna gå till gymmet och köra!

Det har varit några välbehövliga dagar av vila och ledighet nu. Hade jag inte blivit så sjuk så hade jag nog inte tillåtit mig att vila så mycket som jag gjort. Men igår var jag ute och gick och idag har jag kånkat ner en jättemöbel i soprummet. Jag fick ta sönder den för att få ner den. Var genomsvettig när jag var klar med projektet men nu trivs jag så otroligt mycket bättre i min lägenhet, mycket luftigare och härligare! 


Min pt J.A föreslog en tid i morgon och en tid på tisdag, jag sa att jag tar BÅDA för nu vill jag för tusan komma igång!

Jag har ingen feber nu är bara hes, hostar lite och är lite snuvig och täppt. Sköljer näsan morgon och kväll och det kan jag varmt rekommendera, man känner sig så mycket fräschare! Annars river jag ingefära och vitlök och starka kryddor i mina grönsaker så att jag ska driva bort det sista! 

Hoppas jag kan köra på i morgon, berättar hur det gick!



4 kommentarer:

  1. Ta det lite lugnt i alla fall vännen. Är du hostig, tycker jag inte att du ska köra cardio i alla fall. Prata med din pt. För det är farligast med cardio för att det pumpar runt blodet mer än styrketräning = större risk för hjärtinflammation och sprider eventuella baciller mer. Styrketräning kan du köra om det känns bra, kanske minska lite på belastningen bara?

    Men jag vet, jag hatar också att gå och vänta. Jag vilar max fyra dagar, sen bestämmer jag mig för att vara frisk. Men då har jag verkligen bara sovit och ätit i princip också. Jag tycker nog man blir tillfrisknar lite långsammare om man börjar för tidigt, men samtidigt mår man ändå bra av att få röra på sig.

    Man känner ju bäst själv. Men börjar du få andnöd, eller kraftig hjärtklappning så måste du sluta. Då är det hjärtat som säger till att det inte orkar jobba, och då måste man lyssna.

    Se till att klä på dig ordentligt, med mössa och hela kitet till och från gymmet, för blir du kall efter så kan du bli jättesjuk. Då har du brytit ner kroppen och kan inte hålla dig varm.

    Berätta hur det gick!

    SvaraRadera
  2. Hmm jag blev ju jättekall igår..Var ute och gick långt och blev rätt nerkyld. Men jag känner mig okej nu! Jag ska jobba i morgon också är det tänkt. Ja ja vi får se hur det går! ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du mår bättre! Men som sagt... Ta det lugnt så du inte blir sjuk igen. kram

    SvaraRadera
  4. Men fy på sig! Men det är galet kallt ute. Känner du dig okej, så go for it. :)

    SvaraRadera