måndag 14 mars 2011

Ny pt och yoga!

Idag hade jag en konsultation med en pt på nya gymmet som det kändes väldigt bra med! Jag berättade om mina mål och han berättade om hur han jobbar. På torsdag ska vi ses och göra en massa olika tester som kondition, styrka och fettmätning och därefter kommer han ge mig ett upplägg att följa. Jag är verkligen så excited över detta och pepp att komma igång och komma i den form jag vill!


Ikväll testade jag yoga för allra första gången i mitt liv och det var verkligen en speciell och härlig upplevelse. Jag kände hur en massa spänningar släppte, jag blev betydligt lugnare inombords och mina ömma muskler efter senaste benpasset och armar/axlar/mage-passet fick sträckas ut så jag kände mig helt mjuk och liksom "följsam".  Jag tror jag var rädd för att det skulle vara tråkigt men det var snarare så att det krävde en hel del fokus att genomföra de olika positionerna (och vissa klarade jag inte, som stå på huvudet haha) så det var som träning ska va dvs att man bara kan tänka på det man gör och inget annat. Efterår kom det en avslappningsstund då yoga-läraren sa åt oss att slappna av och bara låta kroppen minnas det den just gjort och att detta var en väldigt viktig del av passet.


Jag kommer helt klart köra yoga igen!

2 kommentarer:

  1. Å vad kul! Fan vad pepp JAG blir. :) Låter jättebra ju.

    Och yoga, var kör du det? Jag gick ju på yoga ett år förut, saknar verkligen det. Går man regelbundet så blir man mindre stressad och sover bättre. Det där tycker jag du ska fortsätta med! Och nej, det är verkligen inte lätt. Det krävs mycket i yoga. När jag gick, så var det en kille som alltid svettades så det spruta ner på golvet. Han kunde inte stå kvar på mattan sen för att han halka av, hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Det var på WC, de har yoga där! Det stod att det skulle vara power yoga men när jag frågade instruktören efteråt så sa hon att det inte var det, vilket kanske var tur för mig eftersom jag redan tyckte detta var tillräckligt krävande!

    Ang sömn så kände jag redan att jag sov bättre inatt, ett lugn i hela kroppen liksom. :) Blir definitivt mer.

    Haha kul m han som halkade!!

    SvaraRadera