lördag 19 mars 2011

Sara Moon på Fotografiska

Dagens träning blev en långpromenad till Fotografiska och tillbaka. Det var fin, solig sen eftermiddag när jag började traska dit. Härligt i luften nu, vår på väg!


Jag berördes mycket av Sara Moons bilder. Några av dem var så fantastiska att jag var tvungen att gå tillbaka och titta på dem flera gånger för att riktigt "ta in dem". Det är svårt att besrkiva konst, alla känner och upplever bilder och konstverk olika men för mig fanns det en stillhet och vila i dessa bilder. Jag hade velat ha många av dem hemma på väggen för jag vet att det hade gjort mig lugn att betrakta dem. Jag tycker om känslan av lugn och vila i bilder även om det är häftigt när en konstnär lyckas störa och provocera sin omgivning också.


Så här stod det på Fotografiskas sida om Sara Moons bilder:


"Hennes bilder lever på en mystisk plats mellan vakenhet och dröm, konst och mode."


Alla som uppskattar foto och konst bör verkligen se till att gå och se utställningen innan den slutar den 17 april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar