torsdag 10 mars 2011

Massa ljusglimtar!

Igår var en märklig dag. Trots att jag mådde väldigt dåligt och hade ångest största delen av dagen så lyckades ändå en massa små, små saker göra mig otroligt glad.

Dels var det besöket på det nya gymmet, det fina bemötandet jag fick där och den härliga känslan av något "nytt"! Nu har jag kört styrketräning ett bra tag, tycker det är jättekul och kommer nog testa en pt på det nya gymmet också. Det finns de som även håller i klasser och som kanske lägga upp ett bra program med både en del pass och självständig träning.

Jag har lämnat Beach 2011 utmaningen. Kände att det blev fel för mig just nu, jag lade fel press på mig själv och blev bara stressad när jag började tänka på det. Nu känner jag att jag vill ta med mig den värdefulla kunskap jag fått och sen lägga till något nytt och hitta en ny formel för framgång (förhoppningsvis). Men jag vill göra det på ett annat sätt, ett sätt där jag hänger med mentalt. Känner ett stort behov av att blicka inåt nu, hitta ett lugn och en vila och trygghet i den jag ÄR. Att bygga upp en självkänsla, en kärlek till mig själv som inte enbart bygger på prestation.

En annan ljusglimt igår var middag ute med bästa Em som jag inte träffat på länge. Vi pratade och åt nötfärsspett med sallad och grönsaker som var jättegott! Efter det gick vi och lyssnade på Back Maria på en obskyr liten queer-klubb på söder. Härligt ställe som låg nere under jorden i en märkligt avlång lokal full av små snygga detaljer och 50-talsinredning. Där Maria sjöng var det röda sammetsdraperier och skum belysning vilket fick det hela att kännas som i en David Lynch film dvs magiskt, märkligt och underbart.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter bra. Du har pressat dig så hårt, och det är dags att ta nya tag. Satsa på en långsiktig förbättring istället för att stressa fram resultat på kort tid.

    Om du vill, så har jag lite kontakter på min skola nu som har väldigt sund inställning till hälsa och träning. De tränar på helt andra sätt och det kanske kan vara något att pröva? jag kan nog inte fixa rabatt för dig, men om vi kan ses någon gång kan du få höra lite mer om deras filosofi och min filosofi efter min intensiva kurs som öppnat upp nya sätt att se träning på.

    Och kör inte ner dig. Även om du inte minskat lika drastiskt i exempelvis midjemått som Jess, så tror jag ändå att du byggt upp dig på djupare nivå. Träning är alltid bra, sen hur mycket det syns eller kan mätas spelar ingen roll. Jag tror absolut du blivit starkare, uthålligare och du har absolut bränt en massa kalorier.

    You can do it. Det är bara rätt metod som behövs nu.

    SvaraRadera
  2. Tack bästa du! Alltid så klok och uppmuntrande. Det betyder så mycket just nu!

    SvaraRadera