onsdag 16 mars 2011

Veckans träning

Som ni ser har jag nu lagt upp veckans genomförda och inplanerade träning i kolumnen till vänster:


< -----------------------------------------------------------


Jag har åter igen varit på resande fot i jobbet och därför ser det väldigt glest ut med träning i början av veckan. 


I morgon träffar jag nya pt:n och vi ska genomföra en massa tester under en timme kl. 7.00 på morgonen! Ska dessutom gå upp en timme innan och äta min gröt eller yoghurt (har börjat äta yoghurt 2%ig med solroskärnor, lite russin och linfrön till frukost så gott!) Efter våra tester ska han ta sig en funderare angående en kost- och träningsplan som kan passa mina mål och sen får jag förhoppningsvis den innan helgen. Troligen kommer sen att träna ihop något pass i veckan, och då alltid på morgonen(! )det är nämligen den enda tid han har kvar. 


Nästa vecka, vecka 12 tänkte jag morgonträna tisdag och onsdag och mysa en stund med frukost på gymmet. Jag ska resa iväg med jobbet fre-lör då och har i övrigt tänkt mig följande upplägg (såvida inte ptn ändrar):

  • Måndag - Yoga på kvällen
  • Tisdag morgon - Spinning xpress 30 min + Core xpres 30 min
  • Onsdag morgon - Functional moves (oj vad jag ser fram emot den här)
  • Onsdag - Vilodag (om inte pt)
  • Torsdag - Träning med pt på morgonen.
  • Fredag - resa
  • Lördag kväll - Träning efter upplägg m pt (mer info sen)
  • Söndag - Träning efter upplägg m pt (mer info sen)

2 kommentarer:

  1. Tycker inte alls det ser glest ut, det ser jättebra ut. Bra variation, du är så påhittig. :) Blir lite avis på yogan... Jag skulle verkligen behöva börja med det en gång i veckan.

    Du kan slänga i lite torkade gojibär i yoghurten också... De smakar lite skumt, men innehåller massa vitaminer och antioxidanter. Icas egna är inte så dyra, tror de kostar runt 20an.

    SvaraRadera
  2. Ja Yogan känns som en riktigt bra ny grej, kroppskännedom och utsträckning! Sen tycker jag ju att Functional moves ska bli skoj att prova också! Läste om funktionell träning för något år sen och blev redan då intresserad av det.

    Bra tips med gojibären, ska testa det!! :)

    SvaraRadera