fredag 18 mars 2011

Ont i svanken!

Sjukt ont i ländryggen idag, typ i svanken, det är något meck där alltså som J.A också påpekade. Igår på core-passet var det en massa snack om att ”tippa bäckenbotten” fram och tillbaka. Jag gjorde mitt bästa med alla övningar och idag känns det ”inne i magen” typ längre in så jag antar att jag gjort rätt, för syftet är ju att stärka den inre muskulaturen. Booty xpress bestod av mycket benböj och utfall och mjölksyran kom igång rejält på många övningar så man nästan fick lägga av. Kände det mer i låren än rumpan dock. Men idag känns det i rumpan också. Och i ländryggen då, aj aj!

Jag tog ut mig med 45 min intervaller ”fat burner” programmet. Tyckte dock att lutningen var lite mesig i programmet så jag höjde den så att jag kunde få upp pulsen. Körde på 6,4 km/h i olika lutning. Känner mig slutkörd i kroppen idag, men satsar ändå på bröst och rygg efter jobbet.

4 kommentarer:

  1. Ja precis, det är den inre muskulaturen man ska träna upp. Det gör att man sen ser plattare ut. Jag är ju svagare där, så jag kan lätt se lite smågravid ut typ haha (tycker jag själv, andra tycker jag är platt oavsett), men aktiverar man musklerna så stramar det verkligen upp och man får inte lika ont i ryggen heller (så som jag alltid får).

    Har du ont i ländryggen? Då låter det som att det kan vara bra att stärka upp där med. ;)Men det är positivt att du får träningsvärk på rätt ställen då! Länd och mage är bästa kompisar!

    Glöm inte att vila också lilla flicka. Krama

    SvaraRadera
  2. Jag ser lätt gravid ut(betvivlar starkt att du gör det!haha). När jag tränat ländryggen så har jag alltid fått ont där. så jag är nog svag där skulle jag tro. Känns grymt bra att JImmie också är naprapat och kan se hur jag ska träna rätt för att undvika skador och för att stärka rätt områden.

    Ja, jag får se hur jag gör i e:m men något kan jag ju alltid köra.

    SvaraRadera
  3. Det tror jag inte. ;) Ja, det är ganska vanligt att man är svag i länd och i inre bukmuskulatur. Jag skulle säga att alla mår bra av att få ner axlarna, och stärka core.

    Ja det är verkligen bra. Han kanske kan knaka dig lite också?

    SvaraRadera
  4. Ja, jag funderade lite på det. Hur vet man om man behöver det egentligen? Blir ju en grej för sig, som inte ingår i priset så att säga men om det verkligen behövs så säger han nog det.

    SvaraRadera