torsdag 13 januari 2011

Justering av mellanmål

Jag har inte skrivit om maten på länge så tänkte göra det nu! Jag äter ju fortfarande enligt den ursprungliga kostplanen som ni hittar här!

Jag har hållt mig till den men eftersom jag tycker mellanmålen kan bli lite ensidiga och eftersom jag har lite ont om pengar den här månaden, så har jag föreslagti följande förändring av mellisar för Emma-Lee:

Mellanmål 1

Minikeso 200 gram
1 banan

= 246 kcal

bytes mot:

1 ägg
2 leksand 19% fiber knäckebröd
Färskostpastej 20 gram
Skinka rökt 6% fett 30 gram

= 230 kcal


Mellanmål 2


Lättkesella 250 gram
Madlar 20 gram

= 309 kcal


bytes mot

40 gram (1 dl) fairing protein 3 (proteinpulver)
1 banan
1 leksand 19% fiber knäckebröd

= 285 kcal

eller

40 gram (1dl) fairing protein 3
2 leksand 19% fiber knäckebröd
Färskostpastej 20 gram
Skinka rökt 6% fett 30 gram

= 305 kcal

P.S Lunch idag blev 160 gram kycklingfärs brynt i lite olja med följande grönsaker: zucchini, purjolök, vanlig gul lök, lite vitlök och rivna morötter, mmm!

1 kommentar:

  1. Fick detta svar från E-L!

    För att måltiderna ska få ungefär samma sammansättning skulle du behöva ändra det första förslaget till:

    3 knäcke

    30 gram skinka

    20 gram färskost

    2 äggvitor

    Och i det andra förslaget är alternativ 2 att föredra

    SvaraRadera