fredag 21 januari 2011

Panik under kvällens pass!

Ikväll blev det bröst- rygg och mag-pass + förbränning. Jag tänkte "tuffa till det lite" och körde därför 4 set av varje grej. Så här gjorde jag: (ska snart berätta om varför det uppstod panik!)

  • Body weight row 4X8
  • Low Row 50 kg, 4X8
  • Chest Press 40 kg, 4X8
  • Chins 4X8
  • Bänkpress 10 kg, 4X10
  • Rodd 10 kg, 4X8
  • Bröstpress med 10 kgs hantlar 2X10 med 9 kgs hantlar 2X10
  • Fällkniv med liten viktplatta (2,5 kg) 4X10
  • Situps med ben på boll 4X10
  • Sidirotation på bänk med viktplatta 5 kg 4X10

Panik!

Efter att jag kört klart styrkan går jag till mitt skåp för att hämta musiktelefon och hörlurar till förbränningen, och upptäcker då att min nyckeln till låset är helt FÖRSVUNNEN!! Jag ränner runt inne på tjejgymmet (som är tomt förutom en tjej på löpbandet) och letar under och vid alla maskiner jag varit vid, men ingen nyckel! Jag lusletar i omklädningsrummet under bänkar, på toan - ja överallt! Till slut är jag gråtfärdig, vad tusan ska jag göra liksom? Iklädd endast träningskläder (linne och byxor) och med allt verkligen ALLT (hemnycklar, plånbok, mobiltelefon, ytterkläder etc) i skåpet! Ingen personal och ingen telefon att ringa någon med och ingen möjlighet att komma hem. Ja, det kändes horribelt där ett tag. När jag har som mest panik kommer en tjej in i omklädningsrummet och jag berättar vad som hänt. Hon ser sig omkring och pekar på en liten nyckel som hänger på en krok på klädställningen "kan det vara den här?" Så klart att det var, och jag hade inte sett den!! Helt otroligt! Jag blir helt överväldigad av tacksamhet, utbrister att hon räddat min kväll och tackar flera gånger medan hon tittar lite konstigt på mig men verkar glad för att jag är så glad.

Därefter kör jag mycket lättad min förbränning i 45 minuter på löpbandet. Backintervaller 1 min på 11% och 3 min på 15% lutning.

Mycket, mycket lättad är jag fortfarande. Det här fick mig att verkligen komma på att jag MÅSTE ge min extranyckel till någon snart! Har dumt nog inte gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar