torsdag 20 januari 2011

Mat idag

Tänkte berätta lite vad jag käkat samt planerar att käka idag! Blir ju inte så ofta jag gör det.
OBS! Ovanligt mycket knäckebröd till mellanmål denna "fattig-vecka" (okejat av Emma-Lee).

Frukost

1 port Havregrynsgröt (fiberhavregryn)
1 msk linfrö
1 dl lättmjölk
1 tsk Hermesetas lättströ

Mellis 1

2 knäckebröd wasa sport
1 msk Philadelphia light (12%)
20 gram rökt skinka (3,5 %)

Lunch

1 burk tonfisk i vatten
stekt med
1 bit purjolök
samt
1 burk vattenkastanjer i skivor
2-3 dl passerade tomater
(hann inte fixa bättre, blir mer grönsaker ikväll!)

Mellis 2

3 knäckebröd wasa rågi
1 kokt ägg
1 kokt äggvita
10 gram rökt skinka
1,5 msk färskostpastej

Efter träning

2 dl lättmjölk
40 gram proteinpulver

Middag

Kycklinglår 200 gram
morötter 200 gram
lök 50 gram
rödkål 50 gram

Detta ger mig 1776 kcal

Protein 37%
Fett 34%
Kolhydrater 29%

4 kommentarer:

  1. weeei va kuul!! nu får vi jobba på med att sprnga som sagt. det är ju ändå mer än 4 månader kvar :D

    Hör av mig närmare sen, behöver lite adressuppgifter å så.. Får se hur många vi blir å vad det kommer kosta sen :) Ta med dig nån om du vill?!

    SvaraRadera
  2. Japp, nu finns ingen återvändo! Ok ska kolla runt om jag hittar nån mer som vill.

    SvaraRadera
  3. Aaaah vattenkastanjer! De är jättegoda, men kniskar så mot tänderna att jag får rysningar av ljudet. Verkligen hatkärlek. Tycker inte du det?

    Men annars så vad lite du äter, din lilla vandrande pinne. ;) Nejmen bra proteiner och sånt!

    Och förresten, du måste blogga massa nästa vecka så jag har nåt att läsa på kvällarna när jag är i fjällen. :D

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag tycker nog mer att det är ett ganska trevligt och "aptitligt" ljud de ger ifrån sig, de där vattenkastanjerna!

    Min kompis tycker också att jag äter lite med tanke på träningen m.m Jag har bett E-L att skriva ett inlägg på 12-vecors om hur hon tänkt med kosten. Det är ju som sagt mycket proteiner som ju är bra för muskeluppbyggnaden.

    Okej! Jag lovar att blogga varje dag! Yep I said it!! Ska kanske skriva lite mer personligt..kanske om en del annat som händer just nu hmm får se..hehe

    Men å du får ha det så härligt i backarna, lite avis blir jag fast jag inte kan åka skidor..(har åkt på två skidresor när jag var 14 år typ haha.)

    SvaraRadera