måndag 10 januari 2011

Dumma kropp

Ja dumma, dumma kropp!! Ett missat piller = stor svullen mage, ont och blod! Tur att jag inte är "sexuellt aktiv" just nu, då skulle jag ju behöva oroa mig över att bli gravid också. Efter att ha läst lite mer om mitt piller YAZ så funderar jag allvarligt på att sluta. Emma-Lee gjorde mig medveten om att när man byter p-piller kan innebära förändringar som bromsar viktminskningen. Inte så konstigt då kanske att det inte händer något med vikten.

Bara lite trist att man ska tvingas välja mellan att ha blödning i 1,5 vecka, få grymma pms-attacker, ha ont vid ägglossning eller att gå upp - eller stanna av - i vikt av p-piller.

Well, well nu ska jag iväg och träna med tjejerna!

P.S Jag kommer ha ett liknande schema som förra veckan. Uppdaterar senare!

5 kommentarer:

  1. Vad jobbigt. Men kan du inte byta till något annat märke då? Klart det är dålig tajming att testa olika p-piller när man ska köra hårt och gå ner, för oavsett märke så tar det ju minst ett par månader innan kroppen ställer in sig på pillrena. Mina var ju bra, tills det började krångla i somras då, men det kanske var mitt fel egentligen, who knows. Men jag gick inte upp, fick inte nämnvärt med mer finnar, ingen propp och ingen bläig bebis. Och det är ju alltid nice! Mina heter Cileste om du vill kolla upp, men de tog inte bort min pms helt dårå. Vet inte om det är märket, eller bara att det blev så för mig.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, jag bytte ju från nuva-ring till de här just för att komma ifrån pms-problemet. Har nu tagit dem i 3 månader så om något ska stabiliseras så borde det börja göra det nu. Ska hur som helst ringa till min barnmorska idag och snacka om det.

    SvaraRadera
  3. Usch va blä! sånt är aldrig kul! Jag har också käkat Cilest som A Kay skriver om. Det funkade bra i många år tills dom började krångla i form av mellanblödningar. Då gick jag över till P spruta. Det bästa jag någonsin haft. Slippa mens och pms och allt vad det heter. Körde i 2 år med de tills jag gick på en vanlig rutinkontroll då sköterskan blev helt vansinnig för att " jag som var så ung och inte har fått barn, hur kan dom ge dig dessa?" Så då fick jag inga fler utskrivna och fick då testa just Nuva ring som var helt åt helvete för mig. Sen dess sket jag i allt ;P

    SvaraRadera
  4. Ja, men ring och kolla, för så där kan du inte ha det.

    Men Jess, varför fick du inte ha spruta? :/

    SvaraRadera
  5. Jess - Jag har blivit erbjuden spruta men fick höra att man kan få en massa långdragna blödningar av det. Nu har jag hur som helst pratat med henne och ska dit och ta blodtrycket i morgon. Jag skrev om problem med viktminskning också. Hon trodde det var dumt att avbryta eller byta nu eftersom det knappt har gått 3 mån och då brukar ev. biverkningar gå över. Sen menade hon att det faktum att kroppen reagerat så fort efter missat piller visar på hur svaga de här pillrena är. Det är en stor skillnad från p-piller förr som var mycket starkare.

    Artikeln jag läste var ju lite en "skräckartikel" från Usa dessutom så jag fortsätter lite till med de här och skriver givetvis hur det går! :)

    SvaraRadera