torsdag 13 januari 2011

I´m back!

Idag var jag alltså tillbaka på gymmet och Emma-Lee körde hårt med mig. Vi satsade på puut och riktade in oss på att jobba extra mycket med rumpa och baksida lår. Härligt! No more flat ass!! Haha

Så här såg passet ut (du få rätta mig om jag har fel Emma-Lee):

  • Sittande vadpress (tungt) 3X8
  • Utfall i benpress 3X8
  • Vadpress 3X8
  • Underkroppslyft (Emma-Lee tryckte på)
  • Utfall med stång i smit 3X8 (ny och därför rolig!)
  • Leg Extension 3X8 sen dropset till failure
  • Glute 3X8 sen dropset till failure

Passet avslutades med 45 min backintervaller på löpbandet. Jag körde på 6,1-6,8 km/h och varvarde 11% lutning med 15% lutning (1 min på 11% och 3 min på 15%. (höjde hastighet för varje tionde minut och de sista 5 min höjde jag med 1/min, svettigt!!)

Glad to be back! :)

4 kommentarer:

  1. Jaaaa yeeeey hurra! :D Ja visst är smithen kul? Och säker, så man vågar köra tyngre och inte gör illa sig.

    En fråga: Utfall i benpress. Då antar jag att du menar benpressmaskin?! Är det då en sån där du knuffar fram med benen eller skjuter bak med ryggen? Finns olika nämligen. Är det inte när ryggen åker bak på ditt gym förresten? Undrar lite vad som gör skillnaden där också, men det kanske du inte vet? Vi har en sån där benen knuffar fram en platta och kroppen sitter still.

    Hursomhelst, hur gör man då utfall i den? Har man ena benet i golvet eller? Och är inte det sjukt läskigt att skjuta ifrån med bara ett ben? Känns ju mer naturligt med stång när du har tyngden på axlarna, står på golvet och mer "sätter dig" än att skjuta ifrån, om du förstår vad jag menar. Eller jag tycker det i alla fall.

    Tell me!

    SvaraRadera
  2. Ja, smiten var kul! Nu ska jag snart börja lägga på vikter också (var ju tvungen att få in tekniken först) och köra tuungt såsmåningom!

    Mm vet att E-L fått frågan om utfall i benpress också! Det är helt enkelt så att man sitter som vanligt i benpressen och låter det ena benet vila medan man kör med det andra och fokuserar på rumpa/baksida lår! Det går hur bra som helst, testa! Man knuffar fram en platta med benen ja! Ska lägga in en bild på benpressen i nästa inlägg!

    SvaraRadera
  3. Ja men självklart. Man måste ju stå rätt!

    Jaha! Vad busigt! Det ska jag pröva. :)

    SvaraRadera
  4. Förresten gör du dina utfall i smithen på liten bräda eller utan? Vi körde på det lägsta på brädan (dvs tog bort benen helt).

    SvaraRadera