fredag 5 november 2010

Träningshelg?

Det har varit en mycket märklig vecka. Jag har jobbat hemifrån pga stress och trötthet och känner mig nu inför helgen väldigt isolerad här i min lägenhet. Har inte råd att göra något så det måste hursomhelst bli en hemmahelg eller varför inte träningshelg så jag får komma ut också! :) Jag gick och tränade idag och känner mig mycket nöjd med det. Fick ny energi och motivation att att komma igång och fortsätta med planen igen!

Under veckan har jag haft dålig aptit och har varit för trött för att fixa med maten vilket lett till att jag ätit fel istället - dock aldrig överstigit min kalorinivå. Hur som helst så mår man ju inte bra av att äta fel och inte få i sig det kroppen behöver. Men det finns ingen anledning att gräma sig eller skuldbelägga sig själv. Det är bara rakt fram som gäller även om man hamnar på en bump eller i ett dike eller vad man ska kalla det!

Idag tränade jag armar och axlar och det var skönt för jag har stört mig på mina alldeles för mjuka armar på sista tiden ;) vill att de ska bli fina, fasta och starka!

Så här körde jag:

Shoulderpress 25 kg 3 set 8 reps
Bicepscurl 7 kg en arm i taget 3 set 8 reps
Rep pushdown (triceps) 15 - 17,5 kg 3 set 10 reps
Biceps 12 - 15 kg 3 set 8 reps
Arm extension (triceps i maskin)
Hantelfly 8 - 10 kg 3 set 8-10 reps
Arm curl (i maskin) 15 kg 3 set 10 reps
Raka lyft framåt med hantlar 10 kg 3 set 8 reps

Mage:
Sidovrid på bänk med platta 5 kg 3 set 10 reps
Boll sid/sid 4 set 10 reps åt varje håll
Boll planka 4 set 10 reps

Crosstrainer efteråt, 12 -15 motstånd i 30 min

Stretching sist..är glad att jag börjat stretcha. Märker att jag är mjukare och vigare i kroppen och att jag inte "knakar" i knäna lika mycket!

3 kommentarer:

  1. Härligt jobbat :-D Hoppas du får en fin helg!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det kändes riktigt gött! Ha en fin helg du med! :)

    SvaraRadera
  3. Rätta takter, du är stark! :D

    SvaraRadera