onsdag 24 november 2010

Hur äter jag?

Som jag ju skrivit tidigare så har jag slarvat med maten den senaste tiden. Så ska börja och skriva ner hur jag äter så att jag inte kan fuska lika mycket eftersom jag vet att andra kan läsa det! :)

Så dagen idag, hur har den sett ut? Inte så bra. Jag har ätit för lite av bra saker och för mycket av dåliga saker.

Total kcalorimängd under dagen 1840 kcal

Frukost
fiberhavregrynsgröt med 1 msk krossat linfrö samt 1 dl frusna blåbär och 1 dl minimjölk

Mellanmål
Pepparkakor Annas ekologiska ca 75 gram

Innan träning
200 g keso
2 clementiner

Efter träning
5 dl minimjölk

Middag
Kycklingfilé 200 gram
brysselkål 150 gram
morot 150 gram

Mellanmål
Tarragona choklad m nötter 55 gram

Kvällsmål
1 kokt ägg

3 kommentarer:

  1. Spontant känner jag att du äter som en liten skogsmus, så jag vågar inte tänka på mitt kaloriantal alls! Får panik av kalorier, efter perioder av destruktivt matförhållande som yngre. Så jag försöker verkligen inte räkna. Men eftersom jag inte går upp av mat jag får i mig, så antar jag att det inte är någon fara.

    Jag tycker det verkar lite snålt med bara mjölk efter träning. Fast det har du väl fått av emma-lee? Jag vet i alla fall att förrut när jag sällan åt efter träning, utan väntade länge fick jag typ nada resultat. Nu äter jag alltid en proteinbar efter, eller en banan och sen någon slags sallad som lunch/middag beroende på vilken tidpunkt jag tränar, men that's me. Verkar bara så tufft att följa kaloriupplägg. Du har ingen aning om hur duktig du är. Att du råkat äta pepparkakor tycker jag inte spelar någon roll.

    SvaraRadera
  2. Hehe jag missade ju lunchen och åt pepparkakor och choklad istället! Jag åt ju kycklingmiddagen ganska tätt efter träningspasset men det jag skulle gjort var skippat allt det dåliga och ätit en burk lättkesella med 20 gram mandlar till!

    Tror du tränar mer och hårdare och behöver mer mat än jag men sen tror jag också att man förbränner olika och på det här med att man helt enkelt måste hitta ett sätt som funkar för en!

    Tack för uppmuntrande ord!!

    SvaraRadera
  3. Haha jo, men så kan det bli ibland. ;) Kesella och mandlar låter gott och proteinrikt!

    Jag håller med fullständigt. Vi alla är olika!

    SvaraRadera