söndag 14 november 2010

Nya tag efter fantastisk helg

Nyss hemkommen från nattåget, knappt sovit. Helgen har varit fantastisk i de allra flesta avseenden. Full av skratt, god mat och närhet till dem som är viktigast för mig. Har klämt in så mycket umgänge jag kunnat med både familj och vänner och känner så klart att jag kunnat vara där längre, minst en vecka till. När man är mitt i värmen och gemenskapen så är det lätt att undra vad jag gör här egentligen. Jag borde ju vara där och ha tillgång till det hela tiden. Samtidigt så vet jag att jag inte skulle må bra utan någon vettig sysselsättning. Har haft meningslösa jobb för mycket i mitt liv så jag vet. Jag vet ju också att det jag gör nu kommer leda mig vidare, förhoppningsvis till ett vettigt jobb hemma.

Maten - Inte så nöjd med hur jag käkat tyvärr. Alldeles för mycket socker har intagits! Dels i form av kolhydrater jag normalt inte äter som potatis och rostat bröd men främst onödiga sötsaker. Paj på lördagen och godis på söndagen. Nu är det dags för en detox, nu börjar jag igen på allvar!

Träning - Jag hann med ett träningspass på lördagen! Mitt gym finns ju nära syrran där jag bodde fre - lör. Tyvärr så mådde jag lätt illa och hade huvudvärk redan innan passet - hade hoppats på att det skulle gå över när jag tränade - kämpade på ändå men klarade inte ta ut mig ordentligt som jag brukar i någon av konditionsmaskinerna på slutet, mådde för illa. På söndagen var jag otroligt rastlös i kroppen och ville röra på mig. Tanken var att vi skulle gå ut allihop men det ösregnade så det blev inget.

Nu sätter jag igång igen och kör på ordentligt fram till jul! Jag har ändrat min kostplan lite. Gjorde en test på viktklubb.se som räknade ut hur många kcal/dag jag ska käka för att gå ner 7 kg till april. Det blev något lägre intag än den plan jag kört nu, men när man tränar så "får" man äta lite mer de dagar man tränar. Jag ska lägga upp mitt nya mat-scema snart!

1 kommentar:

  1. Låter som en skön helg! :)

    Och det är inge skoj att träna när man mår illa/har ont i huvudet. Då går det faktiskt inte att köra fullt ut.

    Kör hårt nu! Riktigt tråkväder idag, men då kan man vara inne på gymmet. ;)

    SvaraRadera