onsdag 3 november 2010

Något är trasigt

Okej, jag skrev mest den rubriken för att jag gillade den.

Skrev mejl till homeopaten precis. Sist vi pratade tyckte hon jag svarat bra på medicinen och att jag därför bara skulle vänta med att ta sista dosen och låta kroppen jobba. Ärligt talat så vet jag inte exakt vad medicinen har åstadkommit?

Jag har drömt livligt iallafall vilket hon sa var en av de saker som skulle bli påtagliga och jag skulle vara uppmärksam på återkommande teman. Jag har drömt en hel del om mina föräldrar. Att jag var med i deras kompisgäng när de var unga drömde jag en gång och att mamma inte var så kär i pappa egentligen då utan mest bara var ihop med honom för att "ha någon". Sen en gång att pappa hade hittat en annan kvinna som var mer kär i honom än mamma. Konstiga grejer! Antagligen handlar det om mig själv och min bild av kärleken som jag fått av att iaktta deras relation. Eller nåt.

Hur som helst så är jag mycket trött och stressad nu. Längtar hem också dvs till min hemstad och familjen. Nu när jobbet inte flyter på utan är problematiskt så inser jag att jag inte har så mycket här utom jobbet (och träningen så klart men den kan man ju göra var som helst). Känner att ett år till här inte känns kul alls just nu. Älskar lägenheten jag har nu men tvingas flytta från den i månadsskiftet till en ännu mindre andrahands med pyttelitet kök med miniliten kyl och bara ett frysfack. Jag som gillar att fixa i köket, ladda frysen med grejer och laga mat känner inte att det är så roligt. Längtar efter MIN egen lägenhet som hyrs ut just nu och är tänkt att fortsätta göra det så länge jag bor och jobbar här.

Ska sluta skriva nu (innan det blir mer negativt) och försöka sova lite..

3 kommentarer:

  1. Vilka spännande drömmar. Men oavsett om medicinen hjälper eller inte så verkar den inte skada i alla fall?

    Förstår att det kan kännas ensamt! Jag har nog missat var du kommer ifrån, men att flytta till en annan stad är stort. Jag vill studera mer, men måste betala för kurser här eller flytta, och jag klarar inte att flytta själv. Så det blir att spara...

    Vad är det du jobbar med? :) Om du vill säga.

    Och finns det inga större lägenheter så du kan laga mumsig mat och mysa i köket? Typ andrahand på blocket, eller så?

    SvaraRadera
  2. Jag kommer från en annan större stad men vill inte skriva vilken eftersom jag haft problem med folk som "hittat mig" när jag bloggat anonymt förut och tyvärr så har det blivit problem pga det.

    Jag surfade på Blocket idag och har gjort innan och faktum är att det finns verkligen inget som är lika bra för samma pris som den lya jag ska flytta till nu. Det är ifs ett litet place men läget är fantastiskt. Jag kommer inte bli kär i själva lägenheten som jag är i den jag bor i nu men jag är redan kär i området. Och som min syrra sa idag, då tvingas jag kanske ut ur min mysbubbla lite också. Tvingas att vara mer social och inte mysa och grotta ner mig hemma för mycket. Har bara varit jobb, jobb, jobb och träning på sista tiden och jag behöver bli mer social på fritiden för min egen skull.

    Jag jobbar som delprojektledare för ett intressant projekt. Om du vill kan jag mejla mer om det men avslöjar helst inte mer än så här! :)

    SvaraRadera
  3. I see. Smart. Jag försöker inte heller skriva ut exakt var jag tränar och bor, vill inte få konstiga människor efter mig.

    Ja det mesta är ju dyrt i Stockholm tyvärr. Men läget är minst lika viktigt! Hoppas du kommer trivas där!

    Då förstår jag att du har mycket jobb. ;)

    SvaraRadera