onsdag 24 november 2010

Sömnbrist

Har inte sovit bra alls de senaste nätterna på grund av oroliga drömmar och mörkrädsla som kommit tillbaka. Kanske pga att jag såg en trailer för en film jag önskar jag inte visste fanns. Så himla vidrigt att jag inte vill tänka på det men då är det givetvis just det jag gör - tänker på det. Har sovit med mina små risbollar tända hela natten.

Idag kommer iallafall en kompis över på lunch och vi ska väl hänga ett tag och spela lite gitarr innan hon ska jobba och jag ska träna med Emma-Lee kl. 15. Ska bli roligt! Både att hänga med kompisen och att träna med Emma-Lee! På fredag får man besked om man antagits til 12-veckorsutmaningen och jag bara hoppas så mycket. Vilken knuff i rätt riktning det skulle vara, helt fantastiskt roligt om jag "vann".


5 kommentarer:

  1. Vilken trailer då? Jag sitter hemma själv nu i stormen, och det knakar överallt i det här torra huset, så jag hoppar till hela tiden. Man lyckas alltid skrämma upp sig själv av småsaker! Fast man har ju tyvärr erfarenhet av riktiga grejer också som ligger i bakhuvudet... Kanske inte ska säga det till dig. Jag brukar gosa upp min tjocka morgonrock bakom mig och dra täcket högt upp som en liten treåring, för att känna mig ombonad och trygg. Sen försöker jag alltid att inte titta i mörkret, eftersom jag ser så dåligt så ser jag också alltid saker. Så du är inte ensam!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om jag borde berätta vilken film det gäller eftersom jag är lite arg på honom som visade mig den. Jag önskar nämligen jag aldrig fått veta att det gjorts en sådan film. Men vill du kan jag så klart ge dig namnet.

    Ja, vi har ju varit inne på det innan, det här med hallucinationer..jag kan verkligen "se" både det ena och det andra speciellt i mörker så därför har jag tänt när jag är rädd. Var helt sanslöst inatt, vaknade till av minsta lilla ljud..

    SvaraRadera
  3. Aaa jag vet inte om jag vill veta. Jag vet att devil kommer ut... paranormal activity 2 också (såg ettan fy faaaan)... psalm 21. Gissade jag rätt på någon? haha neee men du måste nog säga. Annars kanske jag hittar filmen av misstag och ser den och så blir det ännu värre. Fast det kanske inte ens är något övernaturligt utan typ mord/tortyr eller så? Då kommer jag verkligen inte se den. Blä.

    Ja det är obehagligt. Man vill inte veta om det finns på riktigt eller inte, så man bara tänder lampan och låtsas som om det regnar. Du borde skaffa en liten katt eller något som håller dig sällskap. Hoppas du sover bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Nej det var ingen av dem du nämnde..The Human Centipade heter den.. handlar om en sjuk kirurg som kidnappar och vill operera ihop människor på ett vidrigt sätt!

    Det är lustigt för jag kan verkligen älska en del rysare och skräckfilmer som t.ex. klassiker so The Shining men sen finns det saker jag bara inte tål alls.

    Ja jag vill såå gärna skaffa en katt men jag är rädd att den inte skulle trivas i min lilla lägenhet och att den kanske skulle känna sig väldigt ensam på dagarna..

    SvaraRadera
  5. Åååå vad vidrigt. Ja såna där sjuka grejer är inte heller min favorit. Som typ the hostel, där ungdomar kidnappas för att rika snubbar har betalat en enorm summa för att få döda någon hur de vill. Så är det typ värsta anläggningen med massa verktyg, och så kan man döda eller göra vad man vill med den som hamnar i ens rum. Sjukt äckligt, och skulle säkert kunna existera på riktigt vilket är hemskt. Fattar inte nöjet med att se blod och allt sånt. Jag gillar mer som du säger the shining, och sånt som kryper i nacken.

    Ja det beror ju på katten hur den trivs i lägenheten, men den skulle verkligen sakna dig på dagarna! :/ Men ååå vad mysigt det skulle vara. Jag skulle vilja ha en katt och en hund, de är helt olika med lika fina och mysiga. :)

    SvaraRadera