söndag 7 november 2010

Svettig träning och film

Igår blev det ett svettigt superset benpass som jag ju fick lära mig i förra veckan. Jag kände mig tung och trött i kroppen (antagligen för att jag väntar på mens) vilket gjorde det lite jobbigare än sist men känner mig stolt att jag fixade det iallafall.

Som omväxling från crosstrainern avslutade jag på löpbandet efteråt (30 min) i kraftig lutning och härlig musik i öronen (Tegan and Saras senaste album som jag glömt bort lite) vilket gjorde det så mycket roligare! Bra musik är verkligen otroligt motiverande när man tränar, det får åtminstone mig att hålla tempot uppe och orka den sista biten (fattar inte riktigt grejen med att kolla på tv eller i en tidning medan man tränar det tycker jag snarare är distraherande och får en att "sacka"). Jag tappade min träningsbok och mitt gymkort - som låg i den - flög ut och landade bakom mig på golvet medan jag var igång på bandet. En tjej kom förbi och gjorde mig uppmärksam på att det låg där men kunde av någon anledning inte plocka upp det och ge det till mig (vilket borde tagit lika lång tid).

På kvällen blev det film-kväll med en kompis! Vi hann med två filmer som verkligen var varandras motsatser: den franska gangster filmen Le Premier Cercle med Jean Reno i huvudrollen följd av den betydligt lättsammare Kick-Ass som var extremt underhållande oj vad jag skrattade!

2 kommentarer:

  1. Härligt härligt. Musik kan verkligen få en att pressa! Jag kan inte träna utan min mp3! Den är ett måste, alltid laddad och redo. Läsa eller tv kan man göra hemma efter istället, med ömmande ben och en kopp te. :)

    Det brukar flyga lite grejer vid banden sådär, men plocka upp det borde inte ha varit så svårt? Annars måste ju du avbryta för att ta upp, så varför kunde hon inte bara gjort det? Dumt.

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen gött!

    Ja, jag tyckte det också! Jag ville ju inte avsluta eller hoppa av mitt i för att kunna plocka upp det!?

    SvaraRadera