torsdag 11 november 2010

Samtalet m.m

Homeopatsamtalet var fantastiskt bra. Måste säga att denna kvinna är en av de bästa jag pratat med i terapeut-väg. Otroligt insiktsfull, ödmjuk, klok, uppmuntrande, lyhörd och allmänt snäll!! (För mig är snäll en mycket positiv och underskattad egenskap. Genuin snällhet handlar om välvilja utan baktankar som jag ser det, som t.ex. att gå över sin yrkesroll för att hjälpa någon, att ge det där extra).

Samtalet var annars väldigt personligt så jag väljer att inte gå in på det här så mycket, men jag kan säga att vi båda har samma tanke om att det är en utrensning som sker just nu. Detta märks både i drömmar och i mitt mående. Det har varit så otroligt mycket på en gång för mig också. Jag har försökt prestera topp på jobbet, försökt nå bästa resultaten när det gäller vikten och mina mål där och när jag blev dålig i förra veckan och tvingades vara hemma så insåg jag att mitt sociala liv här egentligen är ganska tomt vilket resulterade i en stark hemlängtan. Jag började leta jobb hemma och smida planer på att kanske flytta hem igen. MEN jag har bestämt mig för att ge Stockholm en chans till. Jag har ett bra jobb och det vill jag faktiskt slutföra! Det skulle inte kännas bra i magen att lämna det hur som helst i alla fall.

Till helgen ska jag äntligen hem till föräldrahemmet där vi ska träffas alla syskon (- 1 som är utomlands). Vi ska fira Mårten gås (både gås och kalkon har utlovats) och Fars dag lite. Det ska bli några raska promenader också. Ska försöka ta några själv, det som brukar hända om jag ska gå med familjen är att jag pinnar iväg och tycker alla är såå långsamma. Jag vill ju få upp tempot och känna att jag gör av med energi medans de andra vill småstrosa och mysa omkring i skogen.

Det har för övrigt bara blivit promenader den här veckan och ingen riktig träning. Jag har suttit kvar länge på jobbet för att få klart saker och sen har det blivit för sent för att orka upp till morgonträning. Fy på mig! Skärpning nästa vecka!! (Kanske gymmar jag lite nere i källaren hos föräldrarna där det står en övergiven gymmaskin och ligger en massa hantlar och skräpar. Ingen använder det.)

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en skön helg, med promenade och nervarvning. :)

    SvaraRadera