onsdag 24 november 2010

Nya kläder = mental näring!

Xtravaganza lärde mig en del bra saker som jag försökt hålla fast vid. Bland annat så gillade jag de fyra ledstjärnor de delade in sitt program efter:

Mental träning
Mental näring
God energi
Rörelseglädje

Den jag tänkte skriva om nu är mental näring. Det handlar för mig om saker som får mig att må bra och som ger mig en positiv upplevelse. Man kan även kalla de pengar man lägger på mental näring för en "aktiv utgift" eftersom det är något man väljer att göra aktivt för att det ger en något och inte en utgift som bara löper på som handlar mer om att existensminimum (el, hyra etc). Mitt mål är att öka mina aktiva utgifter så mycket jag kan och minska de passiva!

Exempel på saker som både ger mental näring och är aktiva utgifter är för mig t.ex kläder, biobesök, att gå på en intressant konstutställning, att fika med en vän på ett trevligt ställe, massage, läsa ett magazin som inspirerar en (heminredning, mode etc).

Eftersom jag inte köpt kläder på länge så ser jag verkligen fram emot att få de här grejerna jag beställt hem. Det är mental näring för mig bara att tänka på att få hem dem och prova dem!










2 kommentarer:

  1. Tack för ett jättebra inlägg! Gillade även det du skrev om motivation. Följer din blogg nu, hoppas det är okej! :) Jag har en låst blogg men om du känner för att börja läsa min blogg så tveka inte att skicka ett mail till lillstrumpan_82_@hotmail.com

    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Vad kul att du gillar min blogg! :) Jag läser gärna din och ska skicka ett mejl!

    SvaraRadera