tisdag 2 november 2010

Morbida tankar

Gick in på Hemtex sida just och läste "Självmord i Fjällstugan" tills jag fattade att det stod "Sovmorgon i Fjällstugan". Jag tror jag börjar bli lite morbid av alla kriminalserier jag följer (Criminal Minds, CSI, Beck-filmerna).

Jobbar hemifrån idag..eller det var det jag tänkte göra men är helt sänkt och kan inte riktigt fokusera. Pms antagligen i kombination med nedanstående. Vet tjejer som får antideppressiv medicin utskriven enbart för sin PMS och helt plötsligt så behöver de inte upphöra att fungera normalt på jobbet och hemma en gång i månaden. Men om det visar sig bli så för mig, att jag inte kan fungera normalt så kommr jag söka alternativa vägar. Finns ju några varianter i hälsokostaffärerna. Sen börjar jag faktiskt mer och mer tro på att hitta ett sätt att leva som funkar för mig som jag ÄR. Inte försöka medicinera så att jag anpassar mig till ett liv som inte funkar och uppenbarligen inte är menat för mig. Låter kanske lite flummigt? Hoppas ni förstår hur jag menar.

4 kommentarer:

  1. Haha! jag brukar också läsa så där fel!

    Låter vettigt. :) Jag har mer problem med själva mensvärken, så jag måste knarka värktabletter för att ens kunna stå upp. "Men flodhästkänslan" och resten lever jag med.

    Men jag tycker man får ta det lite lugnt ibland, det är det som är fördelen med att vara tjej hehe. ;) Perfa att du kan jobba hemifrån!

    SvaraRadera
  2. Jag hade sjuk mensvärk när jag var yngre och käkade också naproxen så jag blev helt drogad. Men nu har jag preventivmedel och det är bra känner jag fast jag får ändå pms, helt sänkt veckan innan mens.

    SvaraRadera
  3. Jag har också preventivmedel mot det, men de är för mesiga mot värk. Men jag vill inte byta, eftersom de funkar bra annars.

    Ja det låter verkligen inte kul! :(

    SvaraRadera
  4. Jag skrev till en gynekolog om detta och ska kolla vad man kan göra åt det! :)

    Men vad jobbigt att du har sådan värk ändå!

    SvaraRadera