söndag 21 november 2010

Motivation!!

Idag har jag surfat runt lite efter motivation! Jag försöker hitta tillbaka till den nämligen. Jag tappade den någonstans efter att vikten stått stilla i 5-6 veckor och började slarva! Först var det bara tänkt som en "ätardag" då jag fick äta godis t.ex på fredagkväll. Men av någon anledning så satte det igång ett slarv som fortsatte och följde med sen nästa vecka. Så vad är anledningen till att jag tappat motivationen? Jag har kommit fram till att det finns två huvudsakliga anledningar att jobba med.


1. Jag upplever att det händer inget när jag anstränger mig och det händer inget när jag slarvar! Detta handlar främst om siffran på vågen men även måttbandet. Jag vet att det handlar om TID att hålla samma kostupplägg under en längre tid men jag tappar tålamodet.


2. Den andra anledningen till att jag börjat slarva är för att jag inte känner att jag har ett tillräckligt tydligt mål som ligger nära nog i tid. Jag tror att jag fortfarande kan ha målet att vara i riktigt bra form sommaren 2012 men jag måste även ha några mål som ligger närmare i tiden. Delmål så att säga.

Nu är jag trött på slarvet! Jag måste komma på hur jag ska tänka för att börja minska i vikt och omfång igen. ALLA tips är välkomna!

2 kommentarer:

  1. oj, wow.. det r som om det var jag själv som skrivit detta. Jag känner preciis likadant

    SvaraRadera
  2. Hihi men vilken tur då att vi BÅDA fått en chans till en plan där vi kan göra våra mål tydliga och jobba målmedvetet tillsammans! :D

    SvaraRadera