måndag 22 november 2010

Måndag = bendag!

Ja första lediga dagen och den lättnad som infunnit sig är obeskrivlig. Men vad är en ledig dag utan ett träningspass? Just det, totalt meningslös så självklart drog jag iväg till gymmet och körde ben! Fick slänga om övningarna lite för det var mycket folk idag och på sittande vadpress fick jag dessutom bonusträning genom att lyfta av de flesta tyngder som var på. Måste varit någon bjässe där innan mig så många 25-30kilosplattor jag lyfte av, var svettig efteråt! Men kom på så här efteråt att jag nog klarat betydligt mer än 15-30 kg som jag körde, är bara inte så van vid just den eftersom jag inte alltid kör den.

Så här körde jag:

Leg extension 45 kg 3 set 8 reps
Raka marklyft 15 kg 3 set 8 reps

Glute 35 kg 3 set 8 reps
Leg extension 1 ben i taget 25 kg 3 set 8 reps

Utfall i benpress 60 kg 1 set, 50 kg 2 set 8 reps
Djupa utfall 3 set

Sittande vad 15 kg 1 set, 30 kg 2 set 8 reps på båda
Vader i benpress 130 kg 3 set 8 reps

Benpress bred 60 kg 3 set 8 reps
Benpress smal 60 kg 3 set 8 reps
Djupa knäböj 3 set

Avslutning 30 min i elipsen (heter den visst) som är den lite mer krävande crosstrainern
(körde även lite rygglyft och mage lite spontant)

3 kommentarer:

  1. Elipsen? Är det en annan slags crosstrainer? Våra heter bara crosstrainer, såna där med pinnar för armarna och plattor för fötterna, och allt är böjt och man typ flyger fram.

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns två varianter på vårt gym och som jag förstår det så kallas den där man kan ta ut rörelsen så att den blir "större och vidare" heter Elipsen..men jag kan ha fel..

    Ska fråga Emma-Lee på vårt pass imorgon!

    SvaraRadera
  3. Hmmm, okej. Nejmen jag tror dig! ;) Jag tror vi har en slags crossis i alla fall.

    Det kan ju verkligen skilja sig rejält på alla gym beroende på typ av märke och typ av maskin. Så om jag springer till ett annat gym, så kan jag helt plötsligt ingenting för att maskinerna är helt annorlunda. Lite scary faktiskt. :O

    SvaraRadera