söndag 7 november 2010

Lite lugn i själen

Vaknade vid 12 idag och var på dåligt humör. Kände mig svullen i kroppen och hade en massa negativa tankar som "att det inte var lönt att gå och träna eftersom kroppen ändå ser exakt likadan ut och det aldrig händer något på vågen". Men sen gick jag i alla fall. Körde bröst, rygg och mage och avslutade igen med förbränning på löpbandet i 30 min i grym lutning med musik i öronen tills jag var totalt soaking genomsvettig. Nu är jag så lugn i kroppen och bryr mig inte så mycket om hur den ser ut, känner mig bara nöjd med att vara lugn och harmonisk inuti.

Börjar bli lite starkare också och kan nog lägga på lite mer vikter nästa gång!

Low row 40 kg 3 set 8 reps
Chest press 35 kg 3 set 8 reps
Vertical traction 40 kg 3 set 8 reps
Chest fly 25 kg 3 set 8 reps
Back fly 20 kg 3 set 8 reps
rygglyft i smit 10 kg 3 set 8 reps

Magövningar

Ab crunch 35 kg 3 set 10 reps
Lutande situps 3 X 10

På boll
Bollindrag/omvända situps 3X10

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! :) Härligt att du känner dig starkare. Jag tycker dina vikter är riktigt bra! :) Att ta sig iväg till gymmet när man känner sig som en "vattensäng", är det bästa. Jag tycker det dränerar ut lite grann iaf.

    Något jag måste börja med är trampmaskin. Har du testat en sån? Den har jag hört ska vara killer för lår, rumpa och kondition. Spelar ingen roll hur mycket jag tränar, går jag i en lång trappa flåsar jag som en gris när jag kommer upp.

    SvaraRadera
  2. Hm menar du en sån som brukar finnas bland konditionsmaskinerna? Jag har testat och de är roliga men jobbiga. Har du sett dem där man gungar med höfterna och benen från sida till sida i skenor liksom, man ser helt bäng ut på dem! :D

    SvaraRadera
  3. Ja, trapp eller trampmaskin, vad man nu vill kalla dom. Är den rolig? Jag borde tvinga mig att våga testa igen. Kan vara kul med omväxling.

    Haha neee, men jag tror jag vet hur du menar! Vi har ingen sån på gymmet jag går, men det låter verkligen konstigt, och roligt! :D

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte de var roliga när jag kom in i det! Nu har vi typiskt nog ingen trapp/trampmaskin på vårt gym så jag har tänkt köra lite på rodden för att variera mig.

    SvaraRadera
  5. OooOo rodd är ju också busigt. Den tar ju hela kroppen också! Den ska jag banne mig också köra... :)

    SvaraRadera
  6. Bra! Berätta sen hur det var! Vissa menar att den r den mest effektiva konditionsmaskinen.

    SvaraRadera