lördag 20 november 2010

Straffad med matförgiftning!

Igår blev en tokig dag matmässigt. Jag var uppstressad innan beskedet om sjukskrivningen och orkade inte äta något. När jag haft läkarsamtalet till slut (fick vänta ganska länge) och fått beskedet var jag ganska ordentligt hungrig. Tänkte att jag skulle prova något nytt så jag gick till en restaurang över gatan och köpte någon form av kycklingrätt med thaibasilika som lät god. Åt lite av riset trots att jag inte ska äta ris. Efter det började min mage bli lite bubblig men inte så farligt. Hur som helst så kände jag mig mätt likson "full" och uppsvälld i magen många timmar senare. När det så var dags att träffa kompisar för att se film senare på kvällen så hade jag ingen direkt matlust. De skulle köpa indiskt och jag köpte en liten soppa och nanbröd till det. Drack massor av cola light och åt lite potatisskruvar till filmen. När jag kom hem började illamåendet komma och strax vändes magen fullkomligt ut-och in! Hade verkligen glömt hur hemskt det är att kräkas. Ush ush säger jag bara!

5 kommentarer: