lördag 5 februari 2011

1 kilo

1 kilos uppgång sedan förra lördagen. Börjar misstänka att det ska till rätt mycket för att jag ska tappa vikt. Försöker att känna mig nöjd med att jag trivs mycket mer med min kropp nu än jag gjorde för ett halvår sen. Under 12-veckorsutmaningen har jag blivit starkare, mer uthållig och fastare i kroppen. Jag har fått höra från flera håll att jag blivit smalare och att jag ser frisk och sund ut! Det känns bra och jag vet att jag tycker om min kropp mer! Jag känner att jag inte riktigt kan eller orkar göra mer än jag gör just nu. Känner inte att det skulle vara bra att äta mindre än jag gör och inte heller att jag kan träna mer. Jag gör det jag kan och jag får bara hoppas att det på sikt händer mer på vågen också!

8 kommentarer:

  1. Skyll på brunchen ;-)
    Och glöm inte att dina mått fortfarande är desamma som förra veckan. Och att måtten har förändrats en hel del sedan du började.

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk och underbart vacker!
    kram
    c

    SvaraRadera
  3. Elin - Önskar jag kunde det men jag väger mig alltid på morgonen, så det var innan brunchen! Nu väger jag nog något kilo mer, brukar va så efter helgen.

    C- Tack finaste du! :)

    SvaraRadera
  4. Ååååå. Men bra attityd flicka lilla. ;) Precis, tror det syns mer än vad vågen säger! :D

    SvaraRadera
  5. Ja vad ska man göra liksom? Om man kämpar allt man kan men inte får de resultat man vill? Finns ju inget annat att göra än att försöka se det positiva och försöka gilla sig själv och sin kropp. Man kan inte gå runt och känna sig ful och tjock, inget blir bättre av det - definitivt inte humöret eller inställningen. Jag vill verkligen ner ca 5 kg, vill, vill, vill! Men jag kan inte riktigt kämpa mer än jag göra känner jag.

    SvaraRadera
  6. Vet du, det tycker inte jag heller du kan göra. Du gör allt i din makt! Du tränar som en tok, äter som en liten svältande unge (hehe), så vafan mer ska du göra liksom?

    Din kropp kanske bara är seg, och med mer muskler som du bygger nu successivt kan det inte bli annat än ökad fettförbränning så småningom. Jag tror du kommer kunna gå ner det sista, men det är just det sista som alltid är svårast. Det säger alla.

    Och så tror jag att det kommer bli svårare för dig att kunna gå upp mer än bara ett sånt där enstaka mystiskt kilo ibland (som kan bero på vatten eller vadsomhelst), för att din kropp är friskare, sundare och snabbare kan go back on track.

    Det blir bara plus from now on! :D

    Och jag är såååå avis på er tjejer som kan träna! Men jag vet, jag ska komma igen snart. Är ju inte död liksom, även om jag surar för att jag inte kan lyfta hantlar.

    SvaraRadera
  7. A Kay - Tack gumman, du är bäst på att uppmuntra! Jag har tänker mycket på det här. Någon liten enstaka gång bara tänker jag den dumma tanken "nä nu skiter jag i alltihop, börjar äta precis vad jag vill etc" men den tanken flyger liksom över mitt huvud och bygger aldrig bo där, bra va? Det enda jag verkligen vill är att fortsätta vara sund, äta bra och träna bra och hitta min formel för att lyckas få och Hålla den vikt och kropp jag vill!!

    SvaraRadera
  8. Awww!

    Jo men det gör vi alla! Men om den inte bygger bo, visar ju att du fått bättre sundhet i kropp och hjärna och inte klankar ner på dig lika hårt. :) Den mentala biten är ju en stor del av träningen också. Jamen precis! För det är vad du är nu - SUND och HÄLSOSAM och AKTIVT MEDVETEN.

    SvaraRadera