måndag 14 februari 2011

Jippii jag kan springa!!

Idag körde jag ett träningspass själv efter jobbet eftersom jag hade planer för senare på kvällen (som sen blev inställda typiskt nog).

Hur som helst så körde jag bröst, rygg och mage och fyra set av alla övningar enligt följande:


  • Low Row
  • Bänkpress
  • Cable drag
  • Ryggdrag i smit
  • Rodd
  • Bröstpress med hantlar
  • Rygglyft med hantlar (på bänk)
Abs set X4

  • Fällkniv med liten tyngdplatta
  • Fällkniv med rotation på bänk
  • Bollindrag
  • Planka på boll

MEN det roligaste av allt på hela passet var när jag skulle köra förbränning på slutet. Jag värmde upp med gång i 1 min därefter sprang jag på 9.5 km/h i en kvart. Sen gick jag i 2 minuter och sprang därefter på hastighet 9,5 - 10, 3 km/h resten av tiden!! Jag gick/sprang 5 km på 32 min och bara 3 min av dem gick jag resten var spring!! Kändes så gött att jag äntligen klarar av att fortsätta springa så pass länge. Tidigare har jag ju flåsat som en liten gris efter 3 minuters spring! Nu känns det nära att jag ska klara att springa non stop i olika hastigheter i 30 min! Är så pepp över detta. Vårruset, here I come!!

3 kommentarer:

  1. Åååå vad duktig du är! :D Snabb också, du kommer ju klara vårruset utan problem.

    SvaraRadera
  2. Wohoo fan va bra kämpat!!!! Du har slagit mitt rekord ;-) Duktigt!!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer, det är ju riktigt härligt att springa när man kommer in i det, med bra musik pumpandes i öronen!! :)

    SvaraRadera