tisdag 15 februari 2011

Orosmoln

Så mycket har snurrat i mitt huvud idag. Planer som inte verkar gå som jag vill, nya planer. Jag vill att allt ska ordna sig NU och blir så trött och otålig av att behöva tänka ut en bra lösning som verkar kunna gå i lås för att sen bli tvungen att tänka om. Allt känns svårt just nu och jag måste nog bara bestämma mig för hur jag ska göra.

Trodde inte jag skulle orka träna idag för all oro och stress över saker gjorde mig så slut att jag kollapsade på sängen när jag kom hem. Men det är svårt att komma till ro när orostankarna härjar rundor i huvudet så jag drog iväg i alla fall. Stod och väntade i iskylan en kvart på bussen som var sen. Men väl på träningen så kändes det okej igen! Kul att träffa tjejerna och att bara köra på fysiskt! Vi körde crossfit 4 varv med en twist på första varvet som innebar 15 repetitioner istället för 10. Efter det här så körde jag backintervaller i 45 minuter (har ont i smalben och vader efter springet igår, lederna har inte vant sig än antar jag).

Utpumpad och fullkomligt slut efteråt var jag och väl hemma efter lite mat i magen och ett varmt bad så har oron faktiskt lagt sig lite!

2 kommentarer:

  1. Träningen räddar mycket! :D

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att känna så där. Är man otålig som person så kan det verkligen förstöra, jag är likadan själv.

    Men fan vad duktig du är som åkte iväg ändå! Jättebra jobbat!

    Träningen hjälper faktiskt mer än vad man tror. Är man inte för upprörd, som till exempel vid chock eller riktigt allvarliga saker som skakat om en ordentligt, så kan det blir lite svårt med alla stresshormoner. Stresshormoner äter upp kroppens muskler, och bara den tanken kan få mig att stressa ännu mer. Men grubblar man på något så är det bättre att bara andas in och dra till gymmet, för då kommer fokuset på plats och så mår man så mycket bättre sen.

    Duktiga du! :)

    SvaraRadera