fredag 18 februari 2011

I´ve been a very bad girl!

Nu är jag iväg på äventyr med jobbet och är alldeles jätteolydig mot 12-veckorsutmaningen! Hemskt är det och jag håller på att få total abstinens över att jag inte kan träna och ont i magen efter allt dåligt jag stoppat i mig under dagen har jag.

ÄNDÅ väldigt konstigt nog så överstiger jag inte 1850 kcal/dag när jag noggrant och ärligt räknar efter!? Jag har funderat lite över det och tror det är för att även om jag ätit "fel" saker (bröd, potatis, efterrätt etc) så äter jag inte lika mycket som jag gjort tidigare. Jag orkar helt enkelt inte. Sen tror jag min mage är väldigt ovan vid gluten och reagerar starkt genom att bli allmänt missnöjd och då blir jag missnöjd och orkar inte äta så mycket skräp som tur är.

Jag hade kunnat skylla på att det inte finns så många alternativ och på att det inte finns något gym här men det skull bara vara dåliga ursäkter. På lunchen (som var kyckling fajitas) så skulle jag t.ex. kunna skippa själva brödet och bara käkat kyckling, grönsaker och sallad. Till middagen skulle jag kunnat skippa potatis och sås och nöjt mig med kyckling och sallad (och definitivt skippat skånsk äppelkaka till efterrätt). Hade jag gått upp tidigt så hade jag kunnat ta en lång morgonpromenad vid havet (no less!) och jag hade också kunnat göra en massa övningar på rummet!

Nåväl, det blir skärpning i morgon! Redan nu bestämmer jag mig för att tänka så sunt, bra och enligt kostplanen jag bara någonsin kan i morgon. Till frukost blir det alltså inget bröd, inget skräp till kaffet och på lunchen ska jag tänka: "protein och grönsaker"!



Jamie Pressly får hjälpa mig att få mer motivation! Har henne - eller kanske mest hennes kropp - som allmän inspiration! Faktiskt tycker jag hon har en kaxighet över sig som jag gillar också, men klart det är ju främst kroppen jag tänker på i det här sammanhanget. Jag är ledsen att objektifiera och totalt reducera dig till att bara vara din kropp Jamie, men tror inte du skulle misstycka! Det är ju för "a good cause" dvs ökat välmående och hälsa och noll tolerans mot övervikt!!






2 kommentarer:

  1. Ja visst kunde man göra så istället, men det gör man inte. Inte jag heller liksom. Jag skulle också tagit efterrätt och kört hårdare veckan efter istället.

    Två sista veckorna kvar nu väl på utmaningen? Gör dom fulla av blod, svett och tårar, och se den här veckan som att du hade trevligt. Och om antalet kcal var ungefär detsamma, så tycker inte jag det spelar särskilt stor roll.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra mitt bästa! Massa kram till dig sötis!

    SvaraRadera