lördag 5 februari 2011

HIGH HEARTRATE!

Efter en supermysig våffelbrunch med bästa ElinStrand och sen en fika med bästa Andreas på Fåtöljen på Hornsgatan så begav jag mig till gymmet för att ta igen det missade benpasset samt köra förbränning.

Jag köpte en sockerfri energidryck och åt en halv banan innan för att va säker på att orka hela vägen fram (hade ju hunnit gå en massa timmar sen brunchen) och jag måste säga att min energi låg på topp och att jag är mycket nöjd med passet! Det var kul att köra några av de nya supersetövningarna vi fått av Emma-Lee förra gången, variation förgyller ju alltid och ger motivationen och träningslusten en extra liten skjuts!

Mitt pass blev en blandning av superset och triset och såg ut så här:

  • Utfall i benpress 60 kg 1 setX10, 70 kg 2 setX8 ss med Djupa utfall 1setX10, 2 setX8
  • Benpress breda ts med Benpress smala 80 kg 1 setX8, 90 kg 2 setX8 och Djupa benböjX8
  • Vadpress 140 kg ss med Tåhävningar i smith med 10 kg pålagd vikt 3 setX8 av varje
  • Glute 30 kg ss med Underkroppslyft "med fotklapp" på bänk 3 setX8 av varje
  • Bollindrag under rumpan ss med Benböj sid/sid med viktplatta 15 kg 3 setX8

Jag hade ganska hög energi idag och körde alltså på i elipsen 1 timme på ett intervallprogram jag ställde in, pressade mig själv så mycket jag orkade och displayen visade "High Heartrate" allt som oftast, och kcalorierna slutade på 650.

Sen blev det stretching en stund och nu har en mycket harmonisk och härlig känsla infunnit sig i kroppen. Det blir nu filmkväll med tända ljus och lite godis ikväll!

Ha en underbar helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar